Kapky na oči
Denny
Dobrý den chtěla bych se zeptat existují nějaký kapky nebo něco aby se mi zmenšili po perniku zorničky? Beru 2 roky a uz od začátku s tim mám velký problém a v některých situaci z toho mývam depky a špatný stavy protože to je fakt hodně vidět
A ještě se chci zeptat čím to je že po nějakým perniku mám fakt silnej dojezd a po nějakým slabej? To závisí na tom co v tom je?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Denny,
díky složitému propojení nervových drah a nervových vláken, zornice reagují na intenzitu osvětlení, nebo na jiné aktuální potřeby organismu. Zužování i rozšiřování zornic nelze ovládat vůlí, jedná se přirozený jev, který ani nevnímáme:
-     Například při stresových situacích, v situacích, kdy hrozí, nějaké nebezpečí se rozšiřují, aby tím byl zrakový vjem připravený a co nejkvalitnější. Při relaxaci a chvílích odpočinku se naopak zužují.
-     Dále se zornice přizpůsobují při zaostřování - pohled do dálky (rozšíření) a do blízka (zúžení).
-     Dále stav rozšířených zornic ovlivňuje celá řada sloučenin. Zcela záměrně tohoto efektu využívají oční lékaři (mydriatika - ,,rozkapané oči") pro snadnější vyšetření.
-     Rozšířené zornice je také jeden z příznaků konzumace drog, konkrétně pervitin, amfetaminy, LSD, kokain, lysohlávky, THC.
-     Stejně tak mohou rozšířené zornice ovlivnit některé léky, je jich celá řada, mnoho z nich spadají do skupiny antidepresiv.
Rozšíření zornic po konzumaci drog, trvají po celou dobu účinku drogy. Což mohou být různé časové úseky, které závisí na typu drogy, množství konkrétní drogy a kvalitě drogy. Nelze to určit zcela přesně. U látky pervitin hlavní příznaky intoxikace odeznívají cca za 8 až 24 hodin, u extáze cca po 4 až 6 hodinách.
Obávám se, že pokud budete i nadále užívat pervitin, rozšířeným zornicím se nevyhnete.
Síla dojezdu může být ovlivněna složením užité látky, někdy může droga naředěna různými příměsi, ty mohou být pro organismus, včetně psychiky mnohem nebezpečnější než droga samotná. Také aktuálním nastavením. Pokud nejste zrovna v psychické pohodě, může se to odrazit i na stavu intoxikace, včetně dojezdu.
Pokud se budete potřebovat na něco doptat, klidně ještě napište.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová