Dotaz
Lenisek
Dobrý den,
Jsem ve vztahu se závislým člověkem na pervitinu, který nechodí do práce, vydělá peníze jen na automatech a když má nějaké peníze,tak mi o nich anich neřekne a všechny je profetuje ,občas se cítím jako stíhačka, ale nevím jak se chovat k zavislemu člověku, jsem jediná, která má stálou práci a to nefetuji, zaplatím všechno potřebné co se života týká,tak si říkám jestli, ten člověk mě netáhne ke dnu, zkusila jsme si měsíc bez něho a mohla jsem si dovolit všechno,ale zase od doby co jsem s ním tak moje výplata je od výplaty k výplatě, tak po mé slohovce se ptám, jestli tomu člověku pomoc a nebo se soustředit sama na sebe?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Lenisku,
díky za dotaz. No, když jsem si četla Váš dotaz, tak jsem si říkala, že jste si hezky odpověděla. Dle toho, co popisujete, mu to asi vyhovuje.
Přesto se zeptám, co očekáváte od vztahu s partnerem a co jste ochotna ještě tolerovat? Zkuste se nad tím zamyslet, co je pro Vás osobně důležité. Doporučila bych Vám si s přítelem si promluvit o situaci z Vašeho pohledu a mít nějaké požadavky na něho. Zároveň, když by chtěl něco řešit mu můžete nabídnout podporu, např. doprovod do odborného zařízení. Určitě je dobré nezůstávat v pomoci sama a naopak, ať to přítel řeší v odborném zařízení typu Kontaktního centra. Může si zde zjistit možnosti léčby a rozhodnout se, jak dále. Navíc by mu pracovnící pomohli léčbu zprostředkovat. Pokud však je ve svém postoji odmítavý, neuděláte nic. Těžko to budete řešit za něj, motivace a schopnost spolupráce je v léčbě závislostí to nejdůležitější. Pokračování ve vztahu beze změn Vám bude brát dost energie a spokojenosti. Doporučila bych Vám zaměřit se na sebe a své zájmy. To můžete mít ve svých rukách, ale závislost druhého člověka ne.
Pokud si o tom chcete promluvit s odborníkem, můžete využít poradenství v zařízení pro rodinné příslušníky, partnery a jiné blízké osoby. Tato služba je bezplatná a může se jednat o jednorázové poradenství.
Níže zde posílám kontakt na pražské zařízení, pokud jste z jiného města, napište odkud a my pro vás vhodný kontakt vyhledáme.
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Kdyby Vás napadl nějaký dotaz, zprostředkování kontaktu na nějaké odborné zařízení apod. určitě se opět ozvěte.
Přeji Vám dobré rozhodnutí a dostatek sil.
HS