Neurol či jiné anidepresivum+ mdma
Mlok
Dobrý den, nově začínám brát neurol a v brzké době k němu pravděpodobně přibudou antidepresiva. Moje otázka zní. Pokud budu tyto léky užívat, jak na mě bude reagovat MDMA. Rád si ho občas na nějaké akci dám ale velmi zřídka (max jednou za půl roku)
Bylo by vhodné před užitím mdma neurol či antidepresiva vysadit ?(kdyžtak cca na jak dlouhou dobu) nebo by mělo mít mdma stejný účinek jak do teď ? Děkuji za odpověď !

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
oceňuji, že jste k sobě zodpovědný, když si obstaráváte informace, na druhou stranu doporučuji zvážit, zda vůbec užívat drogy, pokud berete kombinaci neurolu s antidepresivy. To, proč užíváte léky má zřejmě svůj  opodstatněný důvod a tím, že si dáte mdma si můžete Vaše obtíže zhoršit. Nedá se předem odhadnout, co se po užití bude dít, co a jak bude s čím reagovat.
Antidepresiva ovlivňují serotoninový systém a zvyšují hladinu serotoninu v mozku. Ale stejně tak MDMA - způsobí masivní vyplavení serotoninu z nerovových zakončení (pocit štěstí a radosti po užití). Pokud se podobné zásahy a útoky na nervová zakončení stávají příliš často, může to vést k depresím i bez ohledu na to, zda jimi před tím konzumující osoba trpěla nebo ne. Dalším rizikem je serotoninový syndrom - vzhledem k tomu, že některá antidepresiva zvyšují hladiny serotoninu, kombinace s MDMA toto násobně umocňuje svými vlastnostmi. Jednoduše a lidově řečeno, pokud se je toho příliš najednou - vyplavení serotoninu jako účinek antidepresiv + vyplavení serotoninu vlivem MDMA může tento syndrom nastat. Serotoninový syndrom může skončit i smrtí. Tahle kombinace je opravdu zbytečně velmi rizikovou, takže opravdu nedoporučuji.
Pokud byste chtěl vysadit léky, tak jejich účinek bude přetrvávat minimálně 14 dní. Navíc nepsal jste kolik užíváte Neurolu, ale po nějaké době mohou u vysazení nastat křečové stavy (epileptické záchvaty), které ohrožují zdraví a život. Pravděpodobně dojde k návratu psychických obtíží, předpokládám úzkostných stavů. Snad je Vám mezitím lékař vysadí, protože nejsou volbou pro dlouhodobé užívání právě kvůli závislostnímu potenciálu a rizikům z vysazení.
Když i přes rizika se rozhodnete drogu užít, zajistěte si po dobu Vaší konzumace až po celou dobu účinku drogy nějakého dobrého kamaráda (nejlépe střízlivého), který Vás bude kontrolovat. Během účinku drogy průběžně odpočívejte a pijte dostatečné množství nápojů (ne alkohol).
Za Drogovou poradnu
HS