Kokain x psychika
Anonym
Dobrý den, přítel si příležitostně dá kokain, co mě tvrdí, prý nikdy více, než jednu čáru. Nejdříve to bylo, při nějaké oslavě dejme tomu cca co 3-4 měsíce, pak každou párty, a teď je to 1x do týdne, vždy když si vyjde s klukama, protože jeho kamarádi to mají vždy u sebe. A nyní k jádru mému dotazu.
Vždy to na něm poznám, a to ihned po užití je hodný, mírumilovný, vyznává mi lásku. Další den, ho stačí jen trochu vytočit, třeba špatným jídlem, a hned to eskaluje, že mě už nechce, že nikomu nevěří ani mě, že chce být sám, že je celý svět trapný, je na mě hnusný, bezcitný, nadává mi. Minulý rok, mě z ničeho nic začal podezírat z nevěry, trvalo to cca 2 měsíce, co mě dokonce i sem tam zbil. Úplně za nic, nikdy jsem ho nepodvedla, byl totálně paranoidní. Vím, že tyhle jeho stavy souvisí s užíváním koninu, ale proč tomu tak je? Proč, když si někdy dá “čáru” tak mě šíleně miluje a někdy mě zas k smrti nesnáší a nechce se mnou být? Jsme spolu 6 let, nikdy jsem nic neudělala aby měl důvod mě podezírat, miluju ho, ale jsem už šíleně zoufalá, nešťastná, nejhorší je, že to ani nepotřebuje brát, je to hodný, veselý kluk. Party vždy rozjede jedině on a to i bez užití drog. Jen se dá lehce stáhnout, když vidí, že si jeho kamarádi daji, tak si to dá taky. Nevím, co je pravda chce se mnou být nebo nechce jak říká? Mluví to z něho “dojezdy” z těch drog? Bývá náladový, a to občasné užívání kokainu tomu určitě nijak nepomáhá, ba naopak ta jeho naladovost pak jen eskaluje. Ptám se Vás na to, co se mu teda děje v hlavě? Mám to brát vážně tyhle jeho “stavy” vždy po užití drog nebo to z něj mluví jen drogy? Já nikdy nic neměla, nevím, co to s člověkem udělá. Tak se obracím na Vás. Ještě denně si dá jointa, proti trávě nic nemám, já ji sice nekouřím, ale říkám, že tráva je lék. Myslíte, že ho nějak ovlivňuje i ten každodenní joint? Děkuji, za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy o přítele i neštěstí, které prožíváte. Z mého pohledu je situace, netuším, jak dlouho, rozhodně kritická, ať už se to týká závislosti partnera a vztahu, který sdílíte, tak především násilí, kterého se na Vás partner dopouští.
Doporučuji Vám neotálet a vyhledat odpornou podporu a pomoc, jak odborníků na závislostní problémy, včetně kodependence (spoluzávislosti, kterou mohou onemocnět blízcí závislých, aniž by sami drogy užívali, s podobně ničivými dopady), tak služby, které pomáhají lidem, kteří se stali terčem domácího násilí.
Netuším, nakolik jste násilí na Vás přijala, jako přípustnou normu, apeluji na Vás, abyste se vymezila a hájila svoje bezpečí, pohodu a důstojnost, v opačném případě se bude situace jen zhoršovat a Váš život se roztříští na kousíčky.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na zařízení, která poskytují bezplatné poradenské konzultace partnerům lidí, užívajících návykové látky obratem pošleme. Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Při něm, po bližším seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí, jak ji řešit, jaké konrétní kroky můžete pro sebe i partnera podniknout a jakým chybám se rozhodně vyhnout.
Jak můžete kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktní centra a další obdobné služby podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na webu naší poradny, v rubrice
Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Zároveň se spojte například s pracovníky Bílého kruhu bezpečí: https://www.bkb.cz/
nebo ještě lépe: https://www.domacinasili.cz/
a volejte Linku pomoci 116 006
https://www.116006.cz/domaci-nasili/
Při ohrožení dalším násilím bez rozpaků volejte policii.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, objednejte se do naší bezplatné specializované Poradny pro rodinu, termín dostanete velmi brzy:
Poradna pro rodinu SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Vím, že jste se ptala i na další věci, teď je však třeba jednat a o všem si promluvit osobně s odborníky, včetně blízkých, ať už z rodiny, nebo okruhu přátel mimo uživatele drog.
Přeji Vám vše dobré, držím palce,
kdykoli napište, Amrit Sen.