Těhotenství a pervitin
Týna
Dobrý den.Potřebovala bych poradit, jsem na začátku prvního trimestru a potřebovala bych vědět co je pro plod "nejbezpečnější" . Jestli mám s "chutí" bojovat, nebo ji zahnat menší dávkou nebo zkrátka co bude pro prcka nejlepší. Jsem na jehle a blbé období kdy jsem brala několikrát za den skončilo přibližně po třech měsících s koncem roku. Mám poslední dva roky střídavě několik měsíců trvající cykly kdy jsem "úplně mimo" prakticky po celou dobu a následně se to omezí postupně na jednou týdně až cca jednou měsíčně. Za zmíněné dva roky se mi to bohuzel nepodařilo omezit víc.Teď se to udržuje v max 1 za týden.... Nechci "povolení" nebo odůvodnění proč brát jen opravdu potrebuju vědět jak se nejlépe zachovat. Na internetu jsem se v podstatě dozvěděla pouze to , že alkohol ma horší účinky na plod než
v mém případě) pervitin. alkohol nepiju vůbec ale zato Kouřim . Taky bych se chtěla zeptat jestli je lepší varianta než klasické cigarety, jelikož s nikotinem se mi nepodaří přestat určitě.prosim poraďte mijak nejlépe v mé situaci dál postupovat díky moc za Vás čas

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz a gratulujeme. Drogy v těhotenství mohou samozřejmě ovlivnit plod a následně i dítě. V souvislosti s pervitinem a jeho užíváním v době těhotenství, se často objevuje riziko samovolného potratu či předčasného porodu a nízké porodní váhy dítěte. Je to proto, že výrazně mění tělesné funkce jako je krevní tlak. Způsobuje velké výkyvy ve výdeji energie, nemáte pak potřebu tolik jíst apod. Když jeho účinky odezní, následuje naopak propad. Takové změny v žádném případě neprospívají zdravému vývoji plodu. Paradoxně největší nebezpečí hrozí v prvních třech měsících, kdy se vyvíjí základní životní funkce dítěte a to by tak mohlo být nejvážněji poškozené. Ani později to ale není rozhodně dobrý nápad. Přestat s drogami by bylo úplně nejlepší, hlavně s injekční aplikací, která je velmi riziková sama o sobě. S vysazením však souvisí otázka Vašeho zdravotního stavu a kondice. Za nejideálnější dobu k plnému vysazení drog se považuje druhý trimestr, ale pokud užíváte jednou týdně a minimální dávku, dalo by se uvažovat o tom i nyní. Co totiž miminku nedělá určitě dobře, jsou náhlé výkyvy - chvíli nebrat, pak si dát, pak zase vysadit atd. Doporučila, abyste se o to pokusila s odbornou podporou v zádech nejen gynekologickou ( včetně testů na infekční onemocnění atd.), ale i adiktologicko psychiatrickou, aby Vám pomohli překonat náročné období. Pokud nejste v kontaktu z některým z léčebných zařízení, zkuste se obrátit na nejbližší kontaktní centrum a požádat je o pomoc, nebojte, informace které jim sdělíte, zůstanou jen mezi Vámi a nebudou předány dál. S ostatními látkami včetně kouření je to samá situace, z hlediska dítěte by bylo ideální přestat s kouřením.
Zde je kontakt na pražské zařízení
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu, SANANIM
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz nebo preslova@sananim.cz
více zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Pokud budete potřebovat kontakt na jiné zařízení po republice, napište a rádi Vám ho poskytneme
Držím Vám palce, za Drogovou poradnu
HS