Způsob užití
effx
Dobrý den,
3 roky jsem brala pervitin nitrožilně. Jsem drobná a žíly mám špatně dostupné a teňoučké. Nyní již 9 měsíců abstinuji od jehly. Pervitin si bohužel nejsem schopná zcela odpustit a užívám nyní nosem nebo kouřením. Ze šňupání jsem hrozně zahleněná, často mi i zalehnou uši a mívám velké bolesti hlavy, což se mi při nitrožilní aplikaci nestávalo. Také se mi zhoršil žaludek, chce se mi zvracet když se chci po čáře najíst a mívám i křeče žaludku. Ve všech příručkách čtu, jak je důležité se zbavit alespoň jehly, když zcela abstinovat člověk nedokáže. Ale poslední dobou na tu jehlu vzpomínám tak, že mi ze zdravotního hlediska bylo lépe než teď. A taky to bylo samozřejmě daleko více "muziky" než mi kdy nos může nabídnout. Nevím, jak to uchopit. Vím, že bych se na to měla vykašlat úplně, ale to nedokážu. Lze nějak minimalizovat dopad užívání nosem?
Na zahlenění jsem se již ptala v lékarne, někdy mi přijde, že mám úplně ucpané veškeré dutiny až v hlavě a z toho vzniká bolest hlavy, ale jelikož jsem jim neřekla příčinu, nebyli schopni mi poradit a doporučili vyšetření na alergologii...
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Effx zdravím Vás,
díky za důvěru. Většina poškození, včetně závažných, způsobených injekčním užíváním drog, není vidět a když ano, bývá zpravidla téměř pozdě. Píšete, že jste si při něm cítila lépe, to však zdaleka neznamená, že jste svoje zdraví nedevastovala.
Při šňupání dostáváte možná včasnější a intenzivnější zpětnou vazbu, nemusí to tak mít každý, že má Váš organizmus prostě dost. Doporučuji Vám vzít co se Vám děje, jako jasnou zprávu těla, zdraví i psychiky, že je na čase změnit kurz a podniknout konkrétní kroky k uzdravení, vzít to zgruntu. V opačném případě počítejte s prohlubování potíží a problémů, zdravotními počínaje, které už nemusí jít vzít zpátky.
Myslím, že alergologii Vám doporučili lidé, kteří o Vaší závislosti a užívání nic nevědí, nebo jen velmi málo, ale možná Vám vyšetření k něčemu bude...
Využijte příležitosti, zavolejte do nejbližšího kontaktního centra, adiktologické ambulance, AT poradny, nebo obdobného zařízení, které poskytují poradenské konzultace a další bezplatné služby a doomluvte si termín osobní schůzky.
Při ní, po bližším seznámení se situací, potížemi i příběhem, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe i vlastní zdraví můžete podniknout a jakých chyb byste se měla vyvarovat. Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na zařízení a bezplatné služby, které můžete využít i anonymně, obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na našem webu, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete zajít do Kontaktního centra SANANIM, kde některé dny ordinují medici a lékař/ka:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Poradenská linka: 602 666 415 (po - pá 13 - 17)
Provozní doba:
Pondělí 13 - 19
Úterý 9 - 19
Středa 13 - 19
Čtvrtek 9 - 19
Pátek 9 - 19
Víkendy a svátky 13 - 19
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.