Prosím o radu,alebo váš nazor k mojej liečbe
Montes
Dobrý deň prajem skúšam písať aj vám nakoľko neviem na koho sa obrátiť s mojím problemom , som závisly pacient ktory sa lieči na CPLDZ- Centrum pre liečbu drogových závisloty kde sa dlhodobo liečim od závislosti hlavne opiaty a bendzodiazepany ,samozrejme už som abstinent viac ako 4roky od opiatov a som na subsitúčnej liečbe asi 5 rokov a užívam liek Bupensanduo 8mg/2mg alebo Suboxone 8mg/2mg a na spanie Mirzaten 30mg v dávke 1tbl večer a asi 6 rokov dozadu nakoľko som aj neurologicky pacient mám epiepsiu a epileptické záchvaty mám diganozu G405 ,asi približne 7rokov dozadu som mal prvého neurologa ktorý mi na epileptické záchvaty predpísal lieky Depakine chrono 500mg dávkovanie 1-0-1 a Neurol 1mg dávkovanie 1-1-1,samozrejme postupom času som sa stál závislim od lieku neurol a dvihla sa mi aj tolerancia uživania na 6mg neurolu rozloženych na deň 2-2-2 tak sa to nejak neriešilo,tak som skúšal si nájsť iného neurologa skúsal som aj oho kde chodý môj otec no povedali mi citujem "prpáčte ale pacientov od tohto neúrologa neberieme už nakoľko pacientom dával zlu liečbu´´ ,ale tak som skúsil ešte nájst si iného kde som si našiel novú pani doktorku ktorá predtým pracovala na neurologii v nemocnici a teraz si zriadila ambulanciu a od 16.11.2022 chodim knej , o mojom zdravotnom stave a o tom že som závisly a navštevujem centrum pre liečbu drogovych zavislosty a uživam lieky bupensanduo8mg/2mg a Mirzaten 30mg a že uživam neurol ešte z predchadzajucej liečby vie že užívam vyskokú davku všetko som jej povedal tak ako je a že po nahlom vysadeni neurolu mam silne viac po sebe epileptické záchvaty stalo sa mi už ajraz že som nemal neurol a naštasie otec bol doma a zavolal RZP sanitku lebo som mal silné epi záchvaty ku všetkému mám aj samozrejme dokumentaciu,tak doktorke som povedal že ako náhle si príklad na druhý deň ráno neužijem neurol tak hneď dotanem epileptické záchvaty tak pani doktorka rozhodla zatiaľ takto že ho teraz postupne pomaly znižujem na čo najnižšiu dávku aby som ho mohol bezpečne vysadiť a že nemám ho náhle prestať užívať , ako píšem vie že popri tom užívam lieky bupesanduo a mirzaten ,samozrejme pani doktorka chcela mať istotu že užívam tieto lieky tak som musel doniesť dokumentáciu z CPLDZ a tam pani doktorka z cpldz uviedla že mi nemá predpisovať liek neurol a ma manastaviť na inu antiliečbu,ale pani doktorka z neurologii mi povedala že liek sa musi postupne znížit aby som nedostal epileptické záchvaty , no pani doktorku na cpldz lebo pracujú tam traja lekáry ktory samozrejme ako im vyjde služba v cpldz tak ta ista doktorka sa mi začala vyhrážať že ak mi v moči bude ešte raz detekovany alprazolam tak mi nepredpíše Bupensanduo alebo mi z 8mg zniži ho na 2mg ,povedal som jej jasne že ho postupne znižujem a že keď ho neužijem tak mám epileptické záchvaty, no ona je za to aby som ho prestal užívať zo dňa na deň to že dostanem epilepticke záchvaty ju asi nezaújima ,som z východneho slovenska a už 3 roky pracujem na západnom slovensku čiže dochádzam tam cca 450km vlakom,ale zároveň potrebujem ísť aj domov pozrieť otca ktorý ma tiež svoje zdrávotne problemy ale iného druhu čiže to že cestujem ma nezaťažuje lebo tak či tak musim kvoli rodine ,a teraz neviem ako mám postupovať či mám prestať užívať neurol zo dňa na deň a dostať epiepické záchvaty ,alebo čo ho mám postupne znižovať a naplnia sa slova doktorký z CPLDZ že mi ho zniži,u tejto pani Doktorky proste je jej jedno že dostanem nejaké peileptické záchvaty ,nie som jediny pacient ku ktorému sa správa ako ku psovi ,lebo takto sa ozaj ku mne správa a ja abstinujem pracujem žijem konečne normalny život ako 30ročný človek má , a neviem už na koho sa obrátiť že ako by som mal podľa vás postupovať či mám neurol prestať užívať zo dňa na deň ,alebo ho mám postupne znižovať ,neviem ako postupovať lebo bojím sa že mi lekárka z cpldz zníži suboxon a tak budem mať zase abstinenčné príznaky z lieku bupensandua ktory je to liek opioid na liečbu zavisloti od opiatov,tiež napríklad teraz som na PNKE mam aj elektronicku pn čiže malo by to ukázať lekárke a mam teploty,kašeľ,fukam nos a diagnozu J029-akútny zápal nosohltana tak som zavolal či mi môže pani doktorka predpisať elektronicky tak povedala nie mám prísť osobne,tak som napísal mame že teda musím cestovať aj keď som na pn a mám teploty tak tam zavolala pri prvom telefónate jej povedali že ma zavolať tak za hodinu , tak zavolala za hodinu a tak mi mama piš že čo som ju oklamal že ordinuje ina pani doktorka no ja som jej poslal nahrávku hovoru aby mi verila že ako počuť v telefonate že doktorka povedala mam prisť osobne ,a asi sa vymenili služby a druhá pani doktorka ktorá narozdiel od tejto je eptaticka,profesionálna,chápava,proste uplne iny ĽUDSKÝ PRÍSTUP k človeku tak ona mi predpisala elektronicky,a neviem už na koho sa obrátiť aby mi aspoň niekto povedal svoj názor na to ako to teda riešiť s neurolom či mám postupovať tak ako povedala neurólogička a postupne ho znižovať ,alebo ho mam podľa doktorky z cpldz prestať uživať zo dňa na deň a to že dostanem epileptické záchvaty ju nezaújima,ak mi viete povedať váš nazor na túto situáciu ako mám teda postupovať budem vďacný,lebo ozaj abstinujem a v moči mi bol maximalne za tie 3 roky detekovaný asi 3x diazepam keď som si bol dať rychlo pichnuť na pohotovošt lebo by som dostal epileptický záchvat a eš čo mi bolo detekované je ibalgin. prosím ak mi viete povedať svoj názor budem vdačny .Ďakujem ,prajem pekný deň s pozdravom Očenáš Miloš .

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za otevřené sdílení Vašeho problému. Vaše situace je velmi nelehká. Těžké rozhodování, protože obě medikace jsou pro Vás důležité a při vysazení rizikové pro Vaše zdraví a život.
Doporučovala bych nechat si od neuroložky vystavit zprávu pro lékaře v CPLDZ, kde je napsán plán vysazování i s tím, kdy tedy budete mít poslední bzd. Možná by se s nimi mohla i přímo spojit telefonicky a projednat spolupráci. Určitě by bylo napováženou vysadit bzd hned, Musí se nastavit náhradní antiepileptická medikace. Možnou variantou, kterou využíváme v našem zařízení, by mohlo být i vysazení bzd na detoxifikačním oddělení s tím, že se ponechává substituce. Avšak nejednalo se o lidi s epileptickými záchvaty, tak jak je to u Vás. Opět by se to muselo řešit i s neurologem, aby se průběžně nasazovala adekvátní antiepileptická léčba.
Na druhou stranu, přemýšlel jste nebo i pokoušel se někdy o vysazení substituce? Jakou s tím máte zkušenost? Mohla by být i tato volba pro Vás přijatelná?
Budu ráda, když mi napíšete odpovědi na mé otázk a jak Vám zní návrh se spoluprací lékařů.
S pozdravem za Drogovou poradnu
HS