Dech, vpich
Andy
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na pár otázek.. beru denně pernik 3 roky (rok do žily, predtim nosem). Posledních par měsíců mám problémy s dechem. Vyjdu par schodů a nemuzu dýchat, při chůzi se musim zastavovat a vydejchat se,.. (Astma nemam a podle doktora mám podváhu) Muže to souviset s pikem?
Dále.. snažím se střídat místa vpichů ale mám jedno místo kam střílim nejčastěji a někdy se mi stává že mě začne ta ruka brnět a jakoby nemam v ni cit nebo jak to popsat.. Čím to je?
A poslední otázka to je spis jen pro moji zvědavost..když si někdy dám třeba víc než obvykle tak ihned po nástřelu mě začne hrozně pálet v krku až se mi nekdy chce z toho zvracet.. ale trva to jen chviličku tak jestli nevite čím to je způsobeno?
Děkuji za váš čas a celkově za pomoc:)

Odpověděl: Amrit Sen
Andy, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, nejspíš je na místě. Nepíšete, kolik Vám je let, odpusťte, ale takto na dálku Vám my, ani nikdo jiný neřekne, z jakého důvodu se zadýcháváte, to Vám může říci pouze lékař, kterého otevřeně seznámíte se všemi okolnostmi, které by s potížemi mohly souviset, po důkladném vyšetření. Příčin může být mnoho, srdce, plíce, krevní oběh..., to ale střílím od boku.
Jasné je, že 3 roky, netuším jak intenzivního užívání pervitinu, Vám rozhodně na zdraví nepřidá. Brnění v ruce může souviset s tím, že jste si mohla "napíchnout" nerv, nebo že se ruka díky poškozeným cévám špatně prokrvuje, ruce mohou brnět při potížích se srdcem, nebo v souvislosti s mozkovou mrtvicí, to by Vás ale pravděpodobně brněly obě.
Doporučuji Vám tedy zajít k lékaři a vybalit karty na stůl, současně zvážit, jestli nenastal čas na přehodnocení priorit, změnu životního stylu a loučení s drogami, v opačném případě počítejte s dalšími, ještě závažnějšími zdravotními i nezdravotními potížemi.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete Váš stav konzutovat s lékařkou, nebo ostříleným medikem, kteří ošetřují v posledním smíchovském kontaktním centru:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mobil: +420 605 240 501
poradenská linka: 602 666 415 (po - pá 13 - 17)
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Káčko má otevřeno 365 dní v roce - nemoc závislost nemá víkendy ani dovolenou.
Provozní doba:
Pondělí 13 - 19
Úterý 9 - 19
Středa 13 - 19
Čtvrtek 9 - 19
Pátek 9 - 19
Víkendy a svátky 13 - 19
Kdybyste se potřebovala ještě na něco doptat, napište,
lékaře neodkládejte.
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.