Klapky nebo trava
Rosta
Dá se zbavit závislosti na alkoholu pomoci léčivé bylinky a to marihuany. Moje matka má ten problém ale pokaždé se e jen jednou za měsíc cca na 5 dne pije když třeba udělám já nejakej průser. Tak proto mě napadlo tohle re s eni že než by si tělo zvyklo na to být bez toho přísunu alkoholu tak že by prozatím když by měla ten abstinenční příznak vykoupila jointa . Nemyslím že je to úplně bkbej nápad. Já se díky marihuaně sám dostal před 8 lety že závislosti na pervitinu předem díky za odpověď. Rosťa

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Rosťo,
díky za Váš dotaz. Je moc fajn, že máte starost o svou maminku a rád byste jí pomohl v jejích problémech s alkoholem. Spíš než nahrazování jedné návykové látky druhou, bych mamince doporučila vyhledat odbornou pomoc. Je fajn, že Vám marihuana v nějaké životní fázi pomohla a zafungovala, u druhého to tak ale vůbec být nemusí. Jde, stejně jako u alkoholu, o návykovou látku, jejíž užívání s sebou nese i jistá rizika. Kromě možného vzniku závislosti, tak například psychické potíže, jako jsou úzkosti, deprese, panické ataky atd. Prostě samomedikování některou z návykových látek nepovažuji za rozumné, naopak za poměrně velký risk. Co zafunguje u jednoho, může u druhého spustit lavinu problémů.
Zdá se, že maminky pití souvisí s těžkými situacemi, které zažívá (např. Vaše průsery, jak píšete). Má maminka možnost o těchto věcech někde mluvit? Třeba by jí takové místo přišlo vhod, mohla by otevřeně říct, co se děje, v čem jí alkohol v tu chvíli pomáhá, jak se má a cítí...
Nevím odkud jste, ale můžu Vám doporučit Mapu pomoci https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ve které lze vyhledat odbornou pomoc dle nejbližšího většího města. Zkuste vyhledat nejbližší AT ambulanci a obrátit se na ně. Věřím, že Vaší mamince mohou pomoci. A Vy si b, udete moci říct, že jste mamince pomohl
zprostředkovat k této pomoci první krok.
Držím palce a přeji klidný konec roku!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná