Nespavost po uziti kokainu
Honza
Dobry den,
ve stredu 21.12 jsme s prateli “byli na pivu”. Z prvu poklidna akce presla k piti tvrdeho alkoholu a nakonec i uziti drog, a to presneji houbicek a kokainu. Obede drogy jsem do sebe dostal mezi pulnoci a treti hodinou rani. Pote jsem mel jeste nekolik panaku alkoholu (vodka + energy drink). Domu jsem dorazil cca v sest rano. Snazil jsem se behem vcerejska 22.12 usnou, ale nepovedlo se mi to. V noci na dnesek 23.12 jsem byl stale vzuru, i kdyz mam pocit, ze cca hodinu az dve jsem spal. V noci jsem se hodne potil. Vcera jsem nemel moc potrebu jist a pit. Dnes chci do tela dostat co nejvice vody a take jidlo. Po tomto zazitku jsem pevne presvedcen, ze toto bylo poprve a naposledy, kdy jsem drogy uzil. Vas bych se chtel zeptat, zda je toto bezny stav po uziti drog, nebo ne. Take bych se chtel zeptat, za jak dlouho bych mohl mit opet klidny spanek. Jeste doplnim, ze behem vcerejsiho dne jsem mel velice negativni myslenky az uzkostne. Predem vam moc dekuji za odpoved.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Honzo,
díky za Váš dotaz. V pravdě -  to co jste zvládl zkonzumovat za jeden večírek, byla opravdu trochu divoká kombinace. Obecně se nedoporučuje kombinovat jakékoliv látky, a to včetně alkoholu. A to právě z toho důvodu, že nikdy nevíte, co s Vaším organismem tento toxický koktejl udělá. Myslím, že následky, které po této jízdě pociťujete, jsou ještě docela v pohodě s tím, co vše se mohlo stát (přehřátí organismu, velmi nepříjemný bad trip, celkový kolaps atd.). Otázkou také je, jaké čistoty byly užité látky.....Stejně tak oblíbená kombinace alkoholu a energetických drinků je sama o sobě dost riskantní, energy drink potlačuje pocit opilosti, konzumnet je pak schopný vypít podstatně větší množství alkoholu, než je zvyklý a může dojít až k přiotrávení.
Jak píšete, dospěl jste k tomu, že takové zážitky úplně nepotřebujete - to je moc fajn!
Pro vzpamatování se Vašeho organismu můžu doporučit dostatek odpočinku, tekutin ve formě například neslazených minerálních vod, vitamíny jako C + Zinek, magnesium,  zdravé jídlo. Pomoci mohou bylinky jako je meduňka, kozlík lékařský, ostropestřec - k detoxifikaci. Pokud by přetrvávaly potíže se spánkem, v lékárně je běžně dostupný přípravek melatonin - spánkový hormon. Jde o nenávykový doplněk stravy, který Vám může pomoci s navozením spánku.
Zlepšení Vašeho stavu by mělo nastat maximálně během několika málo dní, pokud potíže přetrvávaly, klidně znovu napiště!
Buďte na sebe prosím opatrný a neriskujte.
Přeji klidný konec roku,
Andula Novotná