Boláky nejen v obličeji
KačaKuča
Chtěla bych se zeptat:
S přítelem cca. půl roku užíváme často (takřka denně) nitrožilně pervitin a po nějaké době se mu v obličeji,na krku,na ramenou a částečně i na hrudi začaly objevovat malé beďary, kterým samozřejmě jeho ruce nemůžou odolat a tak se tyto vřídky mění v hnisem podlité stále se zvětšující boláky.
Prosím o radu co by To mohlo být, a jak se to dá léčit.
Díky moc a příjemné prožití svátků vánočních. K. G.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den,
díky za Váš dotaz. Bohužel těžko takto na dálku říct, co přesně se s kůží Vašeho partnera děje. U uživatelů pervitinu není neobvyklé zhoršení pleti. Důvodem může být špatná životospráva, to, že do těla vlastně v podobě pervitinu vpravujete toxickou látku, kterou se tělo snaží vyloučit a to právě i kůží, nedostatečná hygiena, ale i například alergická reakce na některou z látek obsažených v pervitinu. Příčinu na dálku opravdu těžko odhadovat.
Pokud má Váš partner tendence si vřídky škrábat, hrozí, že si do nich zanese infekci - na což by ukazovalo jejich zvětšení a přítomný hnis. V takovém případě by bylo dobré vyhledat lékaře a dalšímu šíření infekce zabránit léčbou.
Napadá mě, zda jste v kontaktu s některým z kontaktních center nebo terénním programem. V jejich týmech bývají i zdravotničtí pracovníci, kteří by mohli Vašemu partnerovi poskytnout nějaké základní ošetření nebo ho alespoň nasměrovat k odpovídajícímu odborníkovi. Pokud ne, zkuste se podívat do Mapy pomoci a dle nejbližšího většího města si kontaktní centrum nebo terénní program vyhledat.
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím palce a přeji klidný konec roku!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná