Dotaz
Dxxxxx
Dobrý den,
nevíme si rady se 26 letým synem. Před pár lety se léčil na závislost na pervitinu a marihuaně, ale předčasně léčbu ukončil. Potom různě pracoval pod pod agenturami s ubytovnami, každou chvilku někde jinde. Letošní podzim řekl,že se chce znovu léčit, tak ho manželka vzala domů a poslal životopis do té komunity kde se dříve léčil, ale mají tam plno. Našel si brigádu, aby mohl přispívat na domácnost a pomáhal nám. Vypadalo to v pohodě. Až do minulého týdne. Včera jsme ho našli pod vlivem nějaké drogy. Byl jako beránek. Ráno odjel opět na brigádu a když přijel zpět je nervózní a už několik hodin si dost nahlas sám se sebou povídá (i sprostě) venku na zahradě. Nevíme, co si počít a bojíme se s ním mluvit, aby nevznikl konflikt. Je to běžné?
Děkuji Dxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
rozhodně by bylo dobré, abyste navštívili v Liberci kolegy a o všem se více a podrobněji poradili v osobním kontaktu. Nejenom, že si doplníte informace, poradíte se, jak se synem vhodně komunikovat, tím jej třeba lépe motivovat ke změně. Také se dozvíte o možnostech, které by syn případně mohl využít. Získáte tím i určitý druh podpory, což si v takto nelehkých situacích jistě každý rodič, zaslouží. A to bezplatně, nezávazně. To znamená, že můžete pouze přijít a poradit se o možnostech. Doporučuji si na uvedená čísla nejdříve zavolat a objednat se.
Centrum ambulantních služeb Advaita
Rumunská 14/6
Liberec
Tel: 482 750 607, 603 829 730
Email: cas@advaitaliberec.cz
Provozní doba:
PO                 13,00 - 20,00 (od 18hod pouze po objednání)
ÚT, ST, ČT      10,00 - 20,00 (od 18hod pouze po objednání)
PÁ                  10,00 - 17,00
Může se stát, že se nedovoláte hned na poprvé (zejména po 18hod kdy pracovníci mají neobjednané konzultace), nenechte se odradit a zkoušejte to.
Centrum se nachází ve středu města Liberce. Od terminálu MHD (Fügnerova ulice) cca 5 min pěší chůze podél tramvajových kolejí směr Lidové Sady, mezi palácem Syner a křižovatkou na Šaldově náměstí. V budově dříve sídlil Červený kříž.
http://advaitaliberec.cz/programy/centrum-ambulantnich-sluzeb/
Zde na tomto odkaze možnost vyhledat další jiné zařízení specializují se na problematiku závislostí v Liberci: http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
Pokud by Vás ještě něco zajímalo, klidně znovu napište.
V přiloženém odkaze jsou k dispozici základní obecné informace pro rodinné příslušníky: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová