Pomoc
Tracy
Dobrý den, jmenuji se Tereza a mám přítele Michala. V roce 2019 mi byla odebrána dcera za kterou jezdím pravidelně na kontakty. Dceru mám s bývalým přítelem. Nyní jsem s přítelem Michalem, se kterým jsme spolu 5 let a 24.10.2022 jsem porodila předčasně syna Filípka a 11 dní po té mi byl odebrán. Bylo vydáno předběžné opatření a zatím to nevypadá moc nadějně. OSPOD po mě chce už dlouhodobě abych se šla léčit. Neříkám, že nemám problém, naopak si myslím, že problém mám, ale ne s drogami ani s alkoholem ale..... Chci se zeptat, je u vás nějaká možnost léčby pro páry nebo zda byste mi něco mohly doporučit kde by nám mohly pomoci a ve výsledku dostat děti zpět?? Děkuji za odpověď. S pozdravem Šxxxxxxxxx Tereza

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Terezo,
děkuji za Váš dotaz. Z Vašeho dotazu není úplně zřejmé, z čeho Vaše problémy pramení. OSPOD na Vás tlačí s léčbou, ale Vy popisujete, že problém s alkoholem ani drogami nemáte. Jelikož ale píšete do Drogové poradny, zřejmě ve Vaší situaci drogy nějakou roli hrají...?
Naše organizace SANANIM nabízí různé formy léčby drogové závislosti, ale nikoliv pro páry. A to mimo jiné z toho důvodu, že se neosvědčilo, pokud jsou spolu v léčbě lidé, kteří spolu mají vztah (společná tajemství, stud některá témata ve skupině před sebou řešit apod...). Ani jiné certifikované služby, pokud vím, léčebný program pro páry nenabízí.
Existují ale například možnosti léčby matky společně s dítětem (se souhlasem OSPOD). Ta je u nás možná v terapeutické komunitě Karlov. http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-karlov-tkk.html
Více informací o možnostech léčby matek s dětmi Vám poskytnou v Denním stacionáři SANANIM http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Tam každé ÚT a ČT probíhá od 10.30 do 12.00 motivační skupina. Ta je určena všem, kteří uvažují o změně a chtějí získat více informací o možné pomoci.
Motivační skupina probíhá na této adrese:
Janovského 26, Praha 7
Není potřeba se nijak dopředu objednávat, jen je třeba dorazit včas.
Pak mne napadá ještě možnost obrátit se na Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
To vede paní Ilona Preslová, která již řadu let pomáhá rodičům - uživatelům drog. Můžete s ní podrobně probrat situaci, ve které se ocitáte, jaké máte plány, jak se Vám spolupracuje s OSPOD atd. Všechny naše služby jsou zcela diskrétní, Vámi poskytnuté informace zůstanou jen mezi Vámi a našimi pracovníky.
Pokud je pro Vás Praha daleko, obraťte se na Denní stacionář nebo Centrum komplexní péče klidně telefonicky nebo po e-mailu. Buď Vám doporučí vhodnou službu ve Vašem okolí nebo s Vámi naplánují online konzultaci.
Držím palce a přeji do nového roku jen vše dobré.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná