Droga do pití
Dana
Dobrý den , v pátek Jsme měly firemní večírek a myslím že mu někdo něco přidal do pití. Vipila jsem 2 skleničky vína a 3 panáky u třetího di pamatuji hořkost v puse a pak nic až ve čtyři ráno jsem se probudila doma a manžel mě hlídal. Co mi říkaly tak jsem byla jak hadrovy panáček nic si z toho nepamatuji. Zvracela jsem když mě přivezli domů v těch čtyři ráno mě nic nebylo šla jsem zase spát a když jsem se probudila šla se napít a vyvracela jsem se a byla jsem úplně v pohodě l. Jsem z toho hrozně špatná nikdy se mi tohle nestalo já vím kdy mám dost a vůbec nechápu co to mohlo být. Podezření mé i manžela a přátel že mi někdo musel něco hodit do pití ale to se už nezjistí. Již jsou to 4. Dny a nevím zda jít na krev na drogy jestli se to zjistí ? Je mu 44 let a jsem odpůrce všeho co se týče drog i alkoholu to že se nepiju s přáteli ano ale s mírou proto prosím o radu zda to mohla být nějaká droga. Děkuju Dana

Odpověděl: Amrit Sen
Dano, zdravím Vás,
díky za důvěru. Jestli Vám někdo hodil drogu do pití opravdu nedokážeme odhadnout, natož určit. To může pouze výsledek testu. Pokud si ještě dnes koupíte v lékárně multitest na drogy z moči, mohla byste to zjistit. V úvahu mohou přicházet benzodiazepiny, ty je možné při jednorázovém užití i po několika dnech detekovat, nebo opiáty, které se ale v organizmu zpravidla drží krátce. Mohlo by jít i o kanabinoidy, to už ale velmi spekuluji.
Možné je i to, že Vám prostě ten večer "nesedl" alkohol. Pokud byste z moči detekovala přítomnost nealkoholových drog, napovídalo by to o tom, že se na Vás někdo z okolí dopustil velmi závažného protiprávního jednání s rizikem, že Vás poškodí na zdraví a život, s možnou trestní sazbou až v horizontu let nepodmíněně.
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Benzodiazepiny
-detekce benzodiazepinů se odvíjí od vylučovacího poločasu jednotlivých léků, u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech.
Dlouhodobě působící Diazepam a některé další benzodiazepiny jsou detekovatelné z moči až 3 týdny, vzácně déle.
-detekce ze slin je obdobná, jako z krve, tedy ve výrazně kratším časovém horizontu.
Heroin a další opiáty
- detekce z moči 2 - 3 dny
- detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání. Některé opioidy, např. Metadon, mohou být detekovány až 6 dní od užití
- detekce ze slin, obdobná, jako z krve
LSD, psylocybin, psylocin a další halucinogeny
- detekce z moči 1 - 3 dny, při intenzivnějším užívání až 5 dní od posledního užití
- detekce z krve 1 den
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve, ale velmi obtížná
S orientačními testy na halucinogeny, jak z moči, natož ze slin, je to slabší, na našem trhu je jen tak nenajdete. Dají se sice objednat přes internet, ale nějakou dobu trvá, než se Vám dostanou do ruky. Řešením může být nákladnější, laboratorní test.
Marihuana a další konopné drogy (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
- detekce ze slin do 14 dní, obdobně, jako z krve
Extáze (MDMA)
- detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 hodin
- detekce z krve do 24 hodin, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve
Laboratorní testy ve specializovaném zařízení, krom toho, že jsou nákladné, už nejspíš nestihnete. Doporučuji Vám tedy, abyste se otestovala a s případným pozitivním výsledkem nám znovu napsala, abychom se společně podívali na to, co s tím dál, jak případně postupovat.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná.
Poklidné svátky, Amrit Sen.