Benzodiazepiny
Dasa
Uz jsem prave asi rok a pul cista benzodiazepiny jsem vysadila docela rapidne,nevedela jsem ze nejaky PAWS existuje.State mi pretrvavaji mirne vibrace tela, spasmy vsude po tele vcetne obliceje,tinitus, ty psychicke priznaky se zlepsili ale porad jsem nachylna na svetlo a hluk.Nekde jsem se docetla ze tyto stavy mohou pretrvavat i 7 let.Je to opravdu mozne.Nerikam ze se to nelepsi,ale nekdy mam pocit ze prijde lepsi den a druhy je to zpatky uz jsem z toho nestastna podpurne leky mam ak psychologovi tez chodim.Dekuji vam za odpoved

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Dášo,
někdy obtíže po vysazení benzodiazepanů mohou přetrvávat dlouhodobě. Míra i délka obtíží je dost individuální záležitost i s ohledem na předchozí stav, zdravotní stav člověka, míru užívání apod. Je fajn, že to nevzdáváte a řešíte to nejen medikamentózně, tak i s psychologem. Ten Vám určitě doporučuje též aktivity nemedikamentózního typu jako jsou klidová cvičení, práci s tělem apod. Určitě by to bylo vhodné se nechat vyšetřit u odborného lékaře, aby se vyloučily případné zdravotní komplikace jiného než psychického charakteru.
Každopádně Vás chci ocenit za snahu s tím bojovat a podpořit ve zvládnutí těchto nelehkých situací. Pokud byste chtěla s námi sdílet další průběh nebo pomoci ve Vašem úsilí, budeme rádi, když se znovu ozvete.
Za Drogovou poradnu
HS