Zhroucení po marihuaně
Ondřej
Dobrý večer, jen bych se chtěl zeptat na vaše rady a zkušenosti jestli náhodou nemáte. Zhroutil sem se po marihuaně a to probíhalo tak,odbočím na začátek. Měl sem období velkého stresu a strachu, měl sem dokonce silný zánět dásní a premyslel sem co se se mnou děje a bál se. Protoze kdysi sem spal s jednou holkou(nebyla moc svatá) a myslím, že sem od ní něco chytil, nějaký zánět,měl sem strašné bolesti v břichu na druhý den. Doktorka mi řekla,že to nic není, jen nějaký zánět a nic víc. Do půl roka se mi udělal zánět dásní silný, potom divné pupínky na noze, které sem nikdy neměl s bílou hlavičkou atd. já si to spojoval, že to je kvůli ní,té holce . když sem šel k zubaři na pohotovost, tak mi řekli, buď prozivam špatně období nebo mám příznak HIV. Že když se mi nezlepší dasen do nějaké doby, mám přemýšlet nad testy HIV. Tomu sem nevěřil, ale dalšího půl roka sem žil s temato starosta a propadal do depresi, že sem tomu tak trochu i věřil, že mám fakt vážnou infekcí. Studoval sem na internetu příznaky různých pohlavních nemoci a postupem času se mi tyto problémy jakoby na mě ukazovali, jak kdybych si je vsugerovaval.Např. Že když má člověk HIV, tak že zhoubne 10%svoji váhy do nějaké doby, já sem takyze zhubl do té doby, atd. Takže shit. Byl sem z toho dost ve stresu asi až moc. A Jednoho dne sem byl na baráku u kamaráda, kde byla oslava a bylo hodně lidí. Já sem zrovna neměl dobrou náladu a byl plný stresu ze strachu z nemoci a do toho sem si zahulil.zacal sem mnohem intenzivněji myslet na tu nemoc a v těch depresích sem věřil, že ji mám a naráz, naráz sem se zhroutil, došel na mě takový šílený stav, který sem nikdy nezažil, nemohl sem 2-3minuty mluvit a říct ani jedno slovo.myslel sem ze odpadnu nebo že umřu. Odbehl sem od lidí pryč v tom stavu, prostě sem utekl do klidu, kde mě to trochu přešlo a potom mohl mluvit, ale už mi začaly psychické problémy. Propadl sem tomu že mám HIV, dokonce sem šel na testy pohlavních nemoci a byl sem čistý, to byla uleva, měl sem radost jak nikdy. Ale od té doby mám psychicke problémy. Špatně vnímám, mám úzkosti silné, min si pamatuji, sem rozhozeny, mimo, stranim se lidi a bývám částo sám, odlonil sem se od reality. Pořád přemýšlím co mi vlastně je a co se mi stalo s hlavou. Sem jak kdyby za sklem.nic mě nebaví a na nic nemám chuť a sem často unavený,když se necítím dobře. Už sem to řešil s doktora a a skusil prášky od antidepresiv až po antipsychotika, ale problém pořád v hlavě je po zhroucení. A doktori pořádně ani neví co mi je. A tak bych se chtěl zeptat, co tím zhroucení po marihuaně v tom tezkem stresu ze záněty se mi mohlo stát? Jestli se mi nespustil psychoticky problém nebo dokonce schizofrenie? Už je to dlouho co stim žijí a nelepší se to. Za případné odpovědi a rady moc děkuji. Já už si nevím rady a přijde mi že mám po životě od toho mementu zhroucení

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Ondřeji,
děkujeme za Váš dotaz.
Neodvažuji se na dálku rozlousknout, co přesně se s Vaší psychikou děje, ale pravdou je, že marihuana opravdu mohla přispět k rozjetí některého z psychických onemocnění. Tráva u někoho může způsobit rozvoj psychických problémů, které se dosud nijak neprojevily, ale ke kterým měl člověk například rodové dispozice. Svou roli také hraje to, v jaký moment drogu užijete, tzv. v jaké náladě v ten konkrétní moment jste a prostředí, ve kterém se ocitáte. Jak píšete, stav, ve které jste byl v době užití marihuany popisujete jako strach, stres, špatná nálada.....to vše určitě sehrálo svoji roli.
Zmiňujete, že jste již své problémy řešil s psychiatrem. Nevím, zda šlo o lékaře, který se vyzná i v oblasti užívání návykových látek. Pokud ne, velmi bych Vám doporučila vyhledat nejbližší adiktologickou ambulanci. V týmu mají psychiatra, který se v problémech spojených s užíváním dobře orientuje a je s ním možné mluvit narovinu a otevřeně.
Nejbližší adiktologickou ambulanci vyhledáte například zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pevně doufám že by Vám zde mohli s Vašimi problémy pomoci.
Tak snad takto stačí, držím palce ať je lépe!
Zdraví
Andula Novotná