Alkohol
Majklll
Dobrý den, chci se zeptat, léčím se s úzkostma od mala, začal jsem to od 18ti resit alkoholem. Driv jsem pil celkem malo ale poslední rok a půl. Je mi 21. Poslední rok a půl se stalo ze jsem pil i tyden v kuse. Teď naposledy opet týden v kuse pred dvěmi dny jsem přestal, mel jsem absťák. Behem toho týdne jsem vůbec nic nejedl a jen jsem pil alkohol. Nakonec jsem sel na pohotovost a udělali mi veškeré testy, krevní testy, sono a rentgen. Mel jsem akorát zvýšené jaterní testy ale pry to bude v pohodě když nebudu pit a rekli mi at.jedu na léčbu. Ted už jsem zacal trochu jíst, neustále mam žízeň furt piju vodu, ale furt mam susku. Ohledně toho píšu, je normální ze mam neustále žízeň a furt mam suché rty a pocit žízně? A co se týče žaludku tak me to sem tam furt nadrapuje. A když dost piju moc se mi nechce na záchod chodim malo. Je to teprve druhý den co jsem přestal po tom celem týdnů pit. Myslíte ze je to normální a spraví se to ? Bojím se ze jsem si něco udělal s orgány ale vyšetření jsem měl. Děkuji.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Majkllle,
děkujeme vám za dotaz. Dal jste si tedy pěkně do těla, to ano. Je skvělé, že jste přestal a také vás musím pochválit za to, že jste vyhledal lékařskou pomoc, když jste měl obavy o své zdraví.
Pokud jste hodně pil a nyní alkohol vysadil, tak je úplně normální, že hodně pijete a stále máte žízeň. Normální jsou i ostatní příznaky.
Nemusíte mít strach, váš organismus se dá zase do pořádku. Ale bylo by pro vás opravdu dobré, abyste už nepil. Nic dobrého vám to nepřinese. K úzkostem si přidáte ještě závislost na alkoholu, která se léčí mnohem obtížněji.
Pokud možno co nejdříve kontaktujte svého lékaře a začněte s ním řešit vaši situaci. Lékař vám může navrhnou změnu medikace, ale vhodná by byla také psychoterapie, nebo skupinová terapie. Zvažte obojí.
Přeju vám hodně klidu a kdybyste ještě něco potřeboval, kdykoliv se na nás obraťte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková