Dotaz ohledně makovych odvaru.
V.m
Dobry den jdu se pochlubit skrz makove odvary nastesti je miminko v poradku vše probehlo dobře po porodu nastesti zadne abstinecniDotaz priznaky nebyli ani nejsou a mohu se zeptat furt ten makovy caj piju ale ne ve velkych davkavh mohu začít kojit nebo raději ne?.Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
nejprve moc gratuluji k porodu a přeji hodně zdraví pro všechny. Co se týká popíjení makoviny nadále a zároveň kojení, tak udržujete miminko v závislosti a utlumenosti. Záleží tedy i na množství, ale pokud bych mohla doporučit, snižovala bych postupně užívání makoviny k úplné abstinenci. Odvar z makovic obsahuje morfin a v zásadě problematika nadužívání makového odvaru je stejná jako u jiných opiátů, například morfinu, heroinu, metadonu, ... Existuje riziko vzniku závislosti se všemi důsledky.
Věřím, že jste k svému dítěti i k sobě ohleduplná. Pokud byste to potřebovala řešit, napište a zkusíme se domluvit na dalším postupu.
Za Drogovou poradnu
HS