hcv?
anicka
Dobrý den pracuji v nemocnici během dne jsem se škrábla na ruce trochu byla vidět krev bylo to jen škrábnutí proto jsem si to nijak neošetrila klientka která má žloutenku c měla ruce mokré od své vlastní moči a sáhla na kliku dveří poté jsem nevědomky sáhla na tu kliku u dveří já tou rukou na které jsem měla ten škrábanec mohla jsem se takhle nakazit žloutenkou c tento týden byl dělán této klientce test moči pomocí indikačního papírků a měla tam přítomny zánět a krev viditelné moč červeně zbarvenou neměla mohla jsem se takhle nakazit žloutenkou c ? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Aničko,
moc se předem omlouvám za čekání na odpověď. Zřejmě již jste podnikla nějaké kroky k zjištění si možné pozitivity. Inkubační doba u HCV je 15-160 dní, průměrně 50 dní. V tuto chvíli si můžete provést testy ke zjištění. Žádanku si můžete vyžádat přes praktického lékaře nebo přímo v nemocnici, kde pracujete.
V případě podobných událostí se doporučuje chovat se tak, jako kdyby bylo riziko reálné ... podrobit se testům v intervalech ... nyní, za 2-3 měsíce a následně za 6 měsíců.
Riziko nákazy vnímám jako velmi malé, nicméně nulové riziko zaručit nedokážu. Ani se nedokážu vyjádřit procentuelně. Předpokládám, že jste si ruce následně po tomto nedopatření umyla a dezinfikovala, což by mělo snížit míru nákazy. Zároveň by musela být virová nálož větší tzn.delší kontakt s klikou, akutní fáze virové hepatitis atd. Nechci však podceňovat Vaše obavy, jsou taktéž na místě, jedinou jistotu Vám však může dát test. A také Vás chci uklidnit, že se již dnes dá hepatitis C dobře léčit, pokud je i včas zachycena a jste jinak zdravá. Vím, že to není příjemné, buďte na sebe opatrná a budeme rádi, když dáte vědět, jak to dopadlo.
Přeji klidné sváteční dny
HS