Reakce
Motark
Vážená paní Skořepová,
děkuji za Vaši odpověď. Dovolte mi ještě touto cestou malou reakci. Zveřejňovat ji již nemusíte. Nerad bych se dostal do polemiky s někým, kdo je v oboru závislostí (případně toxikologie) vysokoškolsky vzdělaný a profesně se mu věnuje, ale přesto mám jednu výtku. Nesrovnávejte prosím kratom s heroinem. Sama přece musíte vědět, že tohle srovnání dost pokulhává a dalo by se nazvat přinejmenším demagogií. Přeci Vám nemusím psát, že kratom lze s klidným svědomím zařadit mezi měkké drogy, což se u heroinu říct opravdu nedá.
Vaše práce, které si jinak velmi cením, Vám bohužel způsobuje jednostranný pohled na problematiku, přinejmenším kratomu. Vězte, že na každého závislého člověka připadá spousta lidí, kterým kratom závislost nezpůsobuje a naopak pomáhá od různých zdravotních potíží. Takoví lidé samozřejmě pomoc u Vás nevyhledávají. Nemají proč. Dá se říct o tvrdých drogách, jako je heroin, že by lidem pomáhaly?
Co se týče závislosti, za sebe mohu říci, že jsem kratom bral každý den, i v relativně vysokých dávkách (10g +), po dobu dlouhých týdnů či měsíců, a pokud jsem ho vysadil, žádné abstinenční příznaky se nedostavily. Naopak, po vysazení například kofeinu jsem zažíval velice silnou akutní únavu, bolest hlavy, deprese. I na tomto příkladu musíte vidět, že kratom je kontroverzní látka a není černý, ani bílý. A bylo by fér to zohlednit ve vašich odpovědích zde.
Když se vrátím ke své otázce, jak kratom může pomáhat na erektilní dysfunkci, spíše mě zajímal případný mechanismus tohoto účinku. Co kratom v organismu zapříčiní, že se dostaví erekce (alespoň u mě). Možná by ale tento dotaz měl směřovat na někoho jiného.
Pokud jste dočetla až sem, tak mi dovolte Vám poděkovat za Váš čas a popřát Vám hodně zdaru ve Vaší práci.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkuji za Vaší reakci a sdělení. Opravdu bych se nerada dostala do polemiky názorů. Každý máme jiné zkušenosti s kratomem, respektivě já skrze naše klienty. A pokud Vy zvládáte užívání a vysazování kratomu bez obtíží,tak mohu jen pogratulovat, že tomu tak je. Věřím, že se shodneme, že každá látka je potenciálně riziková a je snášena individuálně. Osobně již tomu nedávám význam dělení na lehké a tvrdé drogy.
Moje role je upozorňovat na rizika spojená s užíváním kratomu (nebo jiných látek) a řešení problému. A máte pravdu- na nás se obrací lidé, kteří mají obtíže s touto látkou a proto upozorňujeme na negativní věci.
Ohledně odpovědi na mechanismu fungování kratomu na erekci je to opravdu dotaz pro jiného odborníka. Ráda bych Vám dala odkaz, ale bohužel někoho, kdo se vyzná v oblasti přírodních preparátů a sexuologa/ urologa, neznám. Pokud se vám podaří od někoho povolaného tuto informaci získat, budeme rádi za zprávu i pro nás, vždy je podnětné mít více znalostí.
Přeji Vám hezké sváteční dny.
HS