Metadon do zahraničí
Dobrý den teď jsem četla dotaz nějakého kolegy na metadonu že Slovenka a odpověď od nějaké Bary zaprvé metadon vám nevydá jinná klinika než ta do které chodíte pokavad se doktor domluví a vy chodíte na MTD v Praze a bude dýl kupříkladu v Brně je možné že se domluví ale v žádném případě ne ze států do států klinika kam dotyčný chodí vystaví doklad kde bude. Napsáno kolik dnů bude dotyčný v daném státě jakou dávku má jednorázové v ml/mg kolika metadonu cestuje svama do zahraničí takže. Pokavad dostane někdo 13 výdeju ale jede jen na 8 musí zbytek nechat doma papír nasladne musí dotyčný odnést na ministerstvo zdravotníci kde mu to potvrdí doporučuju začít alespoň mesic předem protože na ministerstvu to smí potvrdit pouze jedna osoba ten dokument se jmenuje potvrzeno o převozu omamných a psychotropních látek a potvrzuje pouze metadon subotexu a podomně se netýká ty to myslím nepotřebují každopádně nedoporučuji cestovat do států kde není metadon legální protože vás můžou zavřít i na základě tohodle potvrzení bez razítka kliniky a ministerva dokument samosebou neplatí

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
omlouvám se za dlouhé nereagování na Vaši podnětnou informaci a díky za sdílení Vaší zkušenosti. Koukala jsem na tento dotaz, který byl datován v roce 2015 a věřím, že kolegyně Bára se snažila zjistit ověřené informace v odborných zařízení. Musím však Vám dát za pravdu v tom, že se vydává do zahraničí potřebná zpráva z léčebného zařízení, kam člověk dochází na substituci se všemi potřebnými informacemi - celé jméno, rodné číslo, adresu bydliště a samozřejmě užívanou látku a denní dávku užití. Člověk by pak měl mít opravdu s sebou jen potřebné množství užívané medikace. V našem substitučním zařízení, kde vydáváme Suboxone, se snažíme o tomto naše klienty informovat a vybavovat je potřebným potvrzením pro kontrolu. Docházení pro substituci v jiném zařízení mimo republiku jsme nikomu nevyřizovali. Pouze v případě, že se klient stěhoval do zahraničí a zařizoval si substituční léčbu v místě, ale to bylo s časovým předstihem, aby si nechal přeložit i potřebný dokument do daného jazyka. Souhlasím, že je otázka bezpečnosti vyjíždět do zemí, kde je MTD nelegální.
Jinak se řídíme dle právní úpravy o vývozu, dovozu a jiných tranzitních operací Zákona o návykových látkách par.167/1998 Sb., konkrétně § 20 odst.1,2.
Přeji dobrý vstup do dalšího roku, ať se Vám vydaří.
HS