Fentanyl
Petra
Dobrý den. Užívala jsem delší dobu náplasti dolforin 100. Protože jsem začala užívat z babiccinych léku oxycodon Sandoz v dávkách 80 mg denně cca k naplastem.. rozjela se u mě po 8 měsících téhle kombinace dost silná závislost. Nastoupila jsem na suboxone, ale nejde to. První jsem čekala 36 hodin a po 2 mg absťák. Po druhé 48 hodin, po 2 mg absťák hned. Na třetí pokus jsem vydržela 3 dny, absťák byl nepříjemný a tentokrát subutex trochu polevil. V dávce 4 mg. Bojím se vzít víc. Pořád se trepu je mi zima prujmuju nespím mám šílené úzkosti.. prý je fentanyl silný a musím vydržet než si to sedne. Sedne? Metadon u mě nepřipadá v úvahu po krátkém užívání mi bylo řečeno. Včera jsem si dala oxycodon 2x80 mg a lehce uvolnil ale jako by nefungoval. Mám psaný čistý subutex a az se budu cítit mám přidat 4 mg. Další. A navyšovat. Ale upřímně.. budu se cítit? Děkuju za dotaz. Peta

Odpověděl: Nikol Spůrová
Petro, zdravím Vás,
a díky za dotaz. Je skvělé, že jste se rozhodla přejít k bezpečnějšímu způsobu užívání opiátů. Přechod z fentanylu na buprenorfin není úplně jednoduchý. V praxi se vždy začíná na menší dávce a postupně se dávky navyšují, do té doby než Vám to "sedne". Dle toho, co popisujete Vám pravděpodobně dávka buprenorfinu opravdu nestačí a je potřeba postupně Suboxone navyšovat. Není vhodné to kombinovat s dalšími opiáty, jednak si díky naloxonu můžete způsobit právě odvykací stavy či v opačném případě může dojít k předávkování. Je to tak, jak píšete. Bylo by více než vhodné řešit dávku Suboxonu s vaším ošetřujícím lékařem, který Vám buprenorfin předepisuje. Někdy je potřeba nasadit i jiná medikace. Toto bohužel přes internet nejme schopni vyřešit.
Zajímá Vás, zda se budete cítit? Bohužel netuším, co od léčby očekáváte. Léčba závislosti a dalších potíží (př. úzkosti apod.) není pouze o farmakoterapii. K úspěšné léčbě je neoddělitelnou součástí také psychoterapie. Nevím, zda už někam docházítě či nikoliv. Pokud byste ráda nějaké kontakty, kam se můžete obrátit, neváhejte nám napsat odkud jste a vhodné kontakty Vám zašleme.
Stačí takto?
S pozdravem a přeji klidné svátky!
Nikol Spůrová