Pervitín a tehotenstvo
Linda
Dobrý deň, môj priateľ je zavislý na pervitíne, tají to predomnou ale viem že pervitín užíval aj vnutrožilne. Vzťah som sa rozhodla ukončiť, ja som túto drogu vyskúšala pár krát ale nemala na mňa vôbec pozitívne účinky. Som teda čistá.
Problém je že som tehotná, začínam tretí mesiac. som si vedomá že na dieťa asi ostanem sama. V kútiku duše si ale prajem aby toto bol v jeho živote zlomový moment aby s tým prestal. Veľmi sa bojím že dieťatko sa kvôli jeho závislosti narodí s komplikáciami, aj keď mi všetci vravia že to bude dobre keď ja som čistá, no bojím sa že sú to len slová útechy aby ma nemuseli ďalej počúvať… Co mám s ním robiť? Je vôbec možné že s tým prestane? Pervitín berie cez 10 rokov. Som zúfala neviem ako to sním riešiť :(

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Lindo,
děkujeme za Váš dotaz. Chápu, že těhotenství je období obav, plánovaní, životních změn, ale myslím, že Vás mohu uklidnit. Užívání partnera nemá na vývoj plodu, průběh porodu a poporodní stav, žádný vliv. Co ale vliv mít může, například na spánek a celkové rozpoložení dítěte po porodu, je Váš psychický stav v průběhu těhotenství. A je jasné, že to, že Váš partner užívá, k Vašemu klidu a dobré pohodě nepřispívá.
To, zda pro Vašeho partnera bude těhotenství a očekávané rodičovství tím zlomovým momentem, bohužel nedokážu odhadnout. U někoho to tak může být, pro jiného je naopak strach a obava ze životních změn, překážkou v plánování abstinence.
Myslím, že v tuto chvíli je nejdůležitější myslet hlavně na sebe a na svoje potřeby, Proto bych Vám doporučovala obrátit se na některou ze služeb pro blízké lidí se závislostí. Je to místo, kde můžete zcela otevřeně mluvit o tom, jaká je u Vás doma situace, z čeho máte obavy, jak s partnerem tuto situaci řešit, co by mohlo fungovat, jak plánovat atd.
Pokud máte blízko Prahu, odkázala bych Vás na Poradnu pro rodinu SANANIM. Pokud je pro Vás Praha daleko, zkuste se s nimi spojit alespoň telefonicky nebo e-mailem, určitě Vám doporučí vhodné zařízení ve Vašem okolí.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Držím palce a přeji, ať prožíváte Vaše těhotenství co nejvíce v klidu.
Za Drogovou poradu zdraví
Andula Novotná