priateľ na pervitínu
nicol
Dobrý deň, rada by som sa svami poradila. Neide o mňa, ide o priateľa ktorí užíva pervitín, viem ze to trvá už nejaký ten 4ty Rok.mal aj pauzy aj pol roka nekdy menej. Ale klamal mi ze to neuziva aj keď ja som poznala ze áno. Posledný pol rok v tom je totálne nekdy aj 5 dny vkuse. Sľubuje mi ze stym prestane ze on není zvykli na pervitín len ho núti naša situácia.
Umrela mu mamka pred pol rokom. Dostali sme sa do finančne ťažkej situácii na ktorú sme neboli Zvyknuty. Takze jeho vymluva je naša situácia ze sa stoho dostaneme a potom stým prestane.
A moja otazka je.
Je možné aby človek ktorý užíva taky čas pervitín stým prestal len tak? Alebo klame sam seba.
Keď mu niečo poviem tak sa somnou hada a ľutuje sa strašne co neznášam. Poraďte mi. Ma to šancu alebo mam odyst ďakujem za odpoveď

Odpověděl: Markéta Kordová
Nicol, zdravím Vás,
zda od přítele odejít nebo ne, by mělo být Vaše rozhodnutí, to nemůže nikdo dělat za Vás.
Jen tak přestat s drogami není úplně jednoduché. Zda by se to svépomocně podařilo partnerovi neumím objektivně vyhodnotit s minimem informací. Závislé osoby všeobecně jsou mistři ve hledání důvodů, proč konzumují. Je možné, že kdyby Vaše situace byla jiná, byl by i jiný důvod.
Bylo by rozumné, abyste se poradila o všem, co je aktuálně třeba v osobním kontaktu, doplnila si informace, možná by se Vám pak lépe rozhodovalo co dál.
Píšete Slovenky, ale to dnes nic nevypovídá o tom, zda žijete na Slovensku nebo v ČR. Netuším tedy, kam Vás vhodně nasměrovat. Poradenské služby adiktologická zařízení poskytují i rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám, nebojte se jich využít.
Mějte se zatím hezky a v případě potřeby se ještě ozvěte. Pokud budete chtít kontakt, upřesněte prosím města, která máte v dobré dostupnosti.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová