Opiat, abstinence, beznaděj
Mishell
Zdravim, jsem zavisla na tramalu od roku 2019, nepovedlo se mi z toho dostat ani na podruhe. Resila jsem to pouze s obvodackou, leky si shanim jinak. Vzdy jsem se k tomu ja pitoma brzy vrátila. Mam z toho smutek, deprese, nemohu to říct ani doma, nastalo by peklo, zadna důvěra, rozvrat, pochopeni. Mama to bere taky, tvrdi, ze 50mg tydne ale moc tomu neverim, presto me to vycita. Je fakt, ze ja jsem oproti ni fetak, ale presto se me to dost dotklo, ze me casto vycitala neco, co ona sama dela. Nicmene rodina si mysli, ze jsem z toho asi uz venku, ac obavy maji ale ja je presvedcuji a lzu, ze nic neberu, pritom kazdy den si beru tabletu, nekdy vic, snazim se nepresahovat davku 100mg a po tech letech mi to uz nezabira. Ten pocit byt v rausi je krasny, ale zaroven mam na sebe zlost s dalsi kazdou tabletou, s dalsim dnem selhani. Chci s tim nejak uz prestat, ale nevim jak se udrzet v abstinenci. Nemuzu jit na psychinu na detox, nezvladla bych to tam. Duvody jsou jednoduche, mela jsem problemy s jidlem v puberte, anorexie, bulimie. Spousty jidel nejim, i když jsem se z toho dostala, jsem vybirava a nemam rada, když me nekdo nuti jist, co jist nechci a v nemocnici by se se mnou neparali, to vim. Je pravda, ze kdyz si vezmu tramal, nemam chut k jidlu, mam ten stav rada. Je to zvláštní, ale když abstinuji mam furt hlad, zajidam se,mam chute na sladke a z toho mam taky depky a brani mi to v motivaci s tim seknout, nechci pribrat. Co se týká prace, tam to je ted taky hodne spatne a tramal beru spis aby me to tam bavilo a prezila to tam. Premyslim nad výpovědí a neschopenkou zase. Zensky me tam sikanuji, neda se to tam vydrzet čistá.
Dneska jsou to dva dny co abstinuji od tramalu a uprimne, je mi dost zle a asi to nezvladnu. Koukam na ty prasky, snazim se to vydrzet ale touha se sjet je silna. Zatim me boli jen bricho, zaludek, jatra v te oblasti. Kdyz pomyslim na to, jak svemu telu za ty roky ublizuji, je mi opet do pláče. Prosim vas moc, potrebovala bych nejakou odbornou pomoc v oblasti Brna, Blanska, nejakou anonymní spíše, kde by se o mem problemu nepsalo do zdravotní dokumentace a tak.
Posledni dobou jsem naladova, zla, sprosta na lidi kolem, nikdo se mnou nechce nic mit, ja uz se sama nepoznavam. Byvala jsem vesela, mela pratele, mela konicky, dnes jsem vycerpana mlada zenska, co chce jen spat a byt zavrena v byte v samote. Chci to zvladnout s pomocí odborniku nebo tech skupin, kam chodí drogove závislí, jen nemam kontakty a vy byste mi teoreticky s timhle mohli pomoci. Byla bych vam moc vděčná za kontakty a jakekoli dalsi rady. Dekuji moc za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Mishell, zdravím Vás,
na jednu stranu své potíže chcete řešit, na druhou stranu hledáte důvody, proč nemůžete nastoupit na detox, potažmo léčbu. Jak sama vidíte, samostatně se Vám to dlouhodobě nedaří zvládnout a potácíte se v tom. V minulosti jste řešila poruchy příjmu potravy, dispozice k závislostem a rizikovému užívání dle toho, co píšete, v rodině máte, určitě bych se přikláněla začít to vše řešit komplexně a s odbornou pomocí, protože to není jednoduché, a ještě nějaký čas nebude. Podpora v motivaci by Vám jistě pomohla, stejně tak dohled zdravotníka při odvykacím stavu, nastavení vhodné a bezpečné medikace atd...
V závěru si píšete o kontakt na ambulantní zařízení, což je fajn, je třeba někde začít. Doporučuji to neodkládat.
V Brně se můžete obrátit na neziskovou organizaci Podané ruce www.podaneruce.cz, bezplatně a anonymně a poradit se co dál.
Terapeutické centrum v Jihomoravském kraji, Podané ruce
Hilleho 5, Brno | +420 778 486 355 |  terapie.jmk@podaneruce.cz
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticke-centrum-v-jihomoravskem-kraji/
Přeji Vám dostatek sil! Budu ráda, když dáte vědět, jak se Vám daří.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová