Marihuana špatný dychani
Honza
Dobry den, je mi 20 let, dva mesice zpatky jsem si dal s kamarádem jointa, hulil jsem každý den k večeru asi půl roku žádné spatne stavy jsem nemel nikdy dřív, ale potom co jsem si kamarádem dal jointa jsem dostal závrať, hned co se mi začalo dělat zle jsem mu rekl ať mě hodí domu, tlucelo mi srdce, spatne se mi dychalo, přišel jsem domu nejak jsem se snažil to zajist byl jsem nervozni strasne (chodil jsem v pokoji dokola abych nemyslel na to jak mi je), pil jsem hodně vody, bal jsem se i usnout pak jsem nakonec ale usnul vyčerpáním, rano jsem se probudil a hodinu to bylo vše v poradku, pak mě po hodině jsem dostal takovou nepříjemnou ataku na srdce, to bylo ale v klidu, a pak další dny se mi obcas motala hlava, a pak začalo to spatne dýchání, a už se toho dva mesice nemůžu zbavit, na rentgenu plic jsem byl, i na plicním, na interním vyšetření, na odběrech krve a všechno prej v pořádku, dycham normálně ale po chvíli mám pocit ze se potrebuju nadechnout a ne vždycky to jde treba až na 3 pokus se mi to povede, někdy to nejde vubec takže zacnu panikařit, podotykam ze treba dva týdny před tím než se tohle stalo jsem si blokl neco na zádech v práci, nevím jestli to s tím muže nejak souviset, do teď citim bolest zad mezi lopatkama, obcas i hlavy a motani hlavy.. mám strach ze se mi neco stane..

Odpověděl: Nikol Spůrová
Honzo, zdravím Vás,
díky za Váš dotaz. Bohužel takto přes internet bez dalších informací a vyšetření nejsme schopni adekvátně odpovědět. Píšete, že tyto obtíže začaly po užití THC, i přestože jste do této doby nikdy žádné podobné stavy neměl. Bohužel toto se někdy stává. V první řadě by bylo vhodné vyloučit nějaké somatické onemocnění. Zmiňujete, že jste byl na RTG plic i dalších vyšetření a lékaři nezjistili žádnou příčinu či by objektivizovali vaše potíže.
To, co popisujete, mohou být také panické úzkosti. Bylo by dobré to s někým osobně zkonzultovat a zhodnotit, ideálně s psychiatrem. Užití THC někdy tyto stavy může spustit. Příčiny mohou být také jinde, např. zvýšená stresová zátěž, traumatická událost apod.
Vhodná může být i psychoterapeutická podpora.
Rádi Vám nabídneme nějaké poradenství nebo kontakty na organizace, kde Vás mohou podpořit či vyšetřit (stačí napsat větší města, která máte dostupná).
Stačí takto? Klidně ještě napište.
S pozdravem a přeji Vám klidné svátky!
Nikol Spůrová