Je vůbec nějaká možnost, nebo je ztracen?!
Andy
Dobrý den,
chci vědět jestli je vůbec nějaká možnost pomoci člověku, který je přes 9 let závislí na pervitinu a víc jak poslední rok jej používá nitrožilně.
Stále mluví o tom, že se chce změnit ale nikdy neudělal ten krok. Pokaždé to bylo "teď se to nehodí" "teď se na to necítím" atd.
Máme 8, 5 měsíční dceru, jednu rodinu už kvůli DROGÁM ztratil. A já zvažuji že ho také opustí protože už nemůžu. Věčné lži, věcné chození pryč a nevrácení se domů, nebrání telefonu a krádeže věci. Nemá stálou práci protože od odvšad vyhodí. Já teď musím myslet hlavně na dceru. Sama s tím svinstvem nemám zkušenost, nikdy jsem to nebrala. Ale vím že když jsme spolu začínali před 3 roky tak to jen šňupal. Teď si to píchá a ne málo, bere to hodně víc a víc. Vždy tvrdil jak moc se bojí jehel a najednou strach zmizel. Je mi z toho zle!!
Chci vědět jestli se je vůbec možnost se z této těžké (protože on už je hodně závislí) dostat nebo ne? Navíc žijeme ve městě, která je kolébka tohohle svinstva. I kdyby se léčil nevěřím moc tomu, že by vydržel dlouho.
Ani nevím proč vám to píšu asi potřebuju to někomu říct a vědět jak pokračovat s takovým člověkem dál. Pokud je to vůbec možné!
Děkuji Andy

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Andy,
moc díky za Váš dotaz.
K Vaší otázce: pomoc tu určitě existuje! Existují různé formy léčeb, od ambulantních přes pobytové, od krátkodobých až po dlouhodobé, které jsou určeny lidem s dlouholetou závislostí. Po léčbě fungují doléčovací programy, které člověka dlouhodobě podrží v jeho přirozením prostředí, které může být z mnoha důvodů rizikové. Základním předpokladem k tomu, aby ale léčba a následná změna fungovala, je to, aby ji sám člověk chtěl. Prostě bez vnitřní motivace bývá celý léčebný proces předurčen k neúspěchu. Pokud by o změně Váš partner uvažoval, ať se obrátí na nejbližší Kontaktní centrum. To je takovým dobrým rozcestníkem.
Nejbližší "káčko" můžete vyhledat zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Úplně rozumím tomu, jak to pro Vás musí být těžké. Pečovat o malou dceru a do toho řešit braní a nespolehlivost partnera, to je vážně tíha.
Moc bych Vám doporučovala vyhledat službu pro rodinné příslušníky a blízké lidí se závislostí. Bohužel nepíšete, z jakého města jste, ale pokud se obrátíte na Poradnu pro rodinu SANANIM, určitě Vám doporučí nejbližší vhodnou službu ve Vašem okolí.
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Tyto poradny slouží přesně k účelům, které popisujete: probrat, zda stojí za to ve vztahu dál pokračovat, jak postupovat, co funguje, co naopak nepomáhá atd.
Držím Vám palce a myslím na Vás!
Zdraví Andula Novotná