Pomoc
Otec
Dobry den
Chcí se u Vas zeptat se rady, cera bere drogy , pravděpodobně pevítin. Nekolik krat jsme i mluvili spolu i snařise obcas s tim skončit ale pozad jde po stejne cestě.Chcí se poradit.
Existuji nejake lečebny ktere by mohli pomoc, jak se s níma lze domluvít.
Jab by ji mohl do ty lečebny dostat kdyby sama nechtela, nebo jake jsou možnosti. Je ješte mlada a je škoda kdyz takhle skonči.
Děkuji Vam

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Otče,
díky moc za Váš dotaz.
Pokud by se Vaše dcera rozhodla přece jen vyhledat pomoc, prvním krokem by mohla být návštěva nejbližšího kontaktního centra. Kontaktní centra jsou takovým odrazovým můstkem do dalších léčebných zařízení. Pracovníci by ji vyslechli a společně s ní plánovali další postup, který by Vaší dceři co nejlépe sednul. Možností léčeb je hned několik, přes pobytové léčby v psychiatrických nemocnicích, ambulantní léčby v adiktologických ambulancích, denních stacionářích až po dlouhodobé pobytové léčby v terapeutických komunitách.
Nejbližší kontaktní centrum můžete vyhledat zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Dostat někoho do léčby přes jeho vůli bohužel úplně nefunguje. Taková léčba nebývá úspěšná, je potřeba, aby se člověk k tomuto kroku rozhodl na základě své vlastní motivace.
Existuje soudně nařízená ochranná léčba, ale ta se nařizuje pouze v případě, kdy uživatel páchá trestnou činnost a to buď pod vlivem návykových látek nebo s braním drog související.
Chápu, že to pro Vás není vůbec jednoduché a že byste rád svojí dceři pomohl. Možná by Vám v této situaci pomohla možnost s někým vše otevřeně probrat a poradit se, jak dál. K těmto účelům slouží poradny pro rodiče a blízké lidí užívajících návykové látky.
Poku byste měl blízko Prahu, můžete se obrátit na Poradnu pro blízké SANANIM.
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Pokud je pro Vás Praha daleko, můžete se s nimi propojit alespoň telefonicky, určitě Vám doporučí vhodnou službu ve Vašem okolí.
Myslím na Vás a držím palce.
Zdraví Vás, Andula Novotná