Odvykani kratomu
Kristyna
Dobry den, zacala jsem uzivat kratom (na povzbuzeni s zvseni aktivity). Nechala jsem to dojit do stadia, kdy ho uzivam nekolikrat denne, celkova davka pomerne vysoka 30g. Jsou to asi 3 mesice. Nyni se snazim vysadit ale je to opravdu zle. Netusila jsem, ze je to tak narocne. Predevsim mam uzkost z toho, ze muj stav je vyrazně horsi nez ctu na internetu (vsechny informace se shoduji ze trva 3 az 7 dni nez se telo vrati do normalu, ja mam za sebou paty den a ani naznak zlepseni. Mam povinnosti musim pracovst ale muj stav me nedovoli ani vstat z postele. Unava, malatnost spatie, deprese se daji zvladnout. Dnes jsem si vzala dsvku abych dostala svych povinnosti, je pravda ze mi stavilo male mnozstvi a citim skvele ale nevim jak pokracovat dal. Ma smysl vysazovat postupne sbych se vyhnula tak drastickemu stavu? A prosim, jestli mate informace o tom, kdy zacne tento stav odeznivat v nejhorsim pripade? Mohou to byt ve vyjimecnem pripade tydny? Mam z zoho obsvy. Dekuji vsm

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Kristyno,
díky za váš dotaz. Je skvělé, že jste se rozhodla k ukončení užívání kratomu. Odvykání jakýchkoliv látek je vždy individuální záležitost.
Bylo by vhodné vyhledat některou odbornou adiktologickou službu a celou situaci probrat osobně. Můžete s kolegy udělat konkrétní plán vysazování, možná bude bezpečnější řešení vysazovat na detoxifikační jednotce za podpory lékařů a zdravotního personálu. Někdy je potřeba nasadit jiná medikace na zmírnění odvykacích stavů.
Nebojte se odborníky oslovit, podpoří Vás v motivaci a poskytnou oporu. Vysazením práce na sobě mnohdy teprve začíná. Psychoterapeutická podpora je důležitá součást při léčbě.
Víte, kam se obrátit? Napište větší město, odkud jste a zašleme Vám vhodné kontakty.
Držím palce a klidně pište pokud potřebujete.
S pozdravem, Nikol Spůrová