Pervitin ve vodě
Draho
Měl jsem už jednou dotaz na pervitin ve vodě.Odpověděl jste mě sdělením o destilované vodě což jsem rád,protože jsem ji používal,ale do žíl jsem si stejně nikdy nepíchal.Té druhé a pro mě důležité jste se vyhnul,protože Vás nenapadá proč ve vodě,když nejlépe je nechat ho sypký jak píšete a máte jistě pravdu.Tak je to prosté v době ,kdy jdem ho poznal se vařil opravdu velice tkzv. na koleně (80 léta) a to i včetně surovin (většinou průmyslových )tedy ne moc čistých a nedal se mnohdy vysušit a čistit,takže se nešňupal,ale podával jen injekčně nebo orálně.Dala se tam voda podle množství efedrinu to už bylo odhadnuté a tak se vědělo kolik asi je zhruba jedna dávka.Takže ,každý měl svou flaštičku,lékovku nebo jiné a tam měl látku ve vodě většinou tak dva ,tři dny bez lednice i v létě.Tak mě zajímalo jestli tam mohl vydržet v nezměněné podobě klidně i 3 dny nebo se mohl taky měnit a tím i jeho vlastnosti?Opravdu mě nenapadlo pašovat ve vodě Pervitin.Psi by ho určitě vyčmuchali mají bezvadný čich (měl jsem 2 vlčáky) a navíc Pervitin je dost cítit i z člověka,který bere.Mě by opravdu jen zajímalo jak moc se mění ve vodě po delší době.Děkuji D.

Odpověděl: Amrit Sen
Draho, opět zdravím,
díky za důvěru. Odpusťte, nejsem chemik. Záležet může i na kvalitě vody, respektive dalších přítomných rozpuštěných látkách. Čistý pervitin rozpuštěný v čisté vodě, tím spíš v aqua pro injekční aplikaci v chladu a temnu 3 dny rozhodně vydrží.
Píšete o pervitinu z dob dřívějších, který byl natolik kontaminovaný dalšími chemikáliemi, že vlastně nešel "vysušit". U něj byla doba, kdy dokázůl vydržet beze změn v roztoku sporná, protože mohl obsahovat kromě dalších chemikálií i HCL, kyselinu chlorovodíkovou, nebo naopak louh, hydroxid sodný, rozhodně nestabilní.
To už je ale jiný příběh. Mimochodem, už začátkem 80. let se u nás "pokoutně" vyráběl i pervitin patenty s delší reakční dobou a krystalizací "vymražením", tedy rozhodně čiistší než dnes, ale máte pravdu, nejenom.
Proč se vlastně ptáte?
Přeji vše dobré,
Amrit Sen.