nikotin motání hlavy
niky
Dobrý den, vapuji/kouřím celkem často a nejde ani tak o závislost na kouření samotném ale jde mi o to se zamotat a uvolnit. myslíte si že ‘’vyvolávání motání” velkou dávkou nikotinu v malém intervalu je nějak nebezpečné? jestli se mi nezvedá příliš tlak nebo cokoli takového. děkuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za zajímavý dotaz.
Pokud vapujete, nebo kouříte - účinná látka je stejná. Intoxikujete se nikotinem a užíváte si účinek této látky. Píšete, že vám nejde o kouření samotné, jako spíše o jakési „zamotání" kdy je účinek nikotinu nejvyšší. Nikotin působí na nervovou soustavu a ovlivňuje i mozek, když vám přináší toto slastné zamotání.
Zamotání samo o sobě není více nebezpečné, pokud tedy kvůli němu nemusíte silně navyšovat dávky.
Nikotin se z těla vstřebá za několik hodin, potom můžete kouřit znovu a třeba se i zamotat. Časem ale počítejte s tím, že budete kouřit více a více a motat se budete méně a méně. Nakonec lidé kouří většinou už jen proto, aby nebyli nervózní.
Co se týče samotného rychlého šlukování za účelem motání, tak to samozřejmě více nebezpečné, než pomalé kouření je. Rychleji vám tluče srdce, máte vyšší tlak a toxiny se do vašeho těla uvolňují rychleji.
Samozřejmě nejste v přímém ohrožení života. Jen si s tím trochu hrajete.
V případě dalších dotazů nás kdykoliv znovu kontaktujte!
Za drogovou poradnu
Marie Saudková