Antabus
Roman
Dobry den , mel jsem problem s alkoholem, nyni beru antabus pulroku, vim jiste ze pit nebudu, zazil jsem si delirium dost silne a tudiz vim ze s tim uz nechci mit nic spolecneho. Jenze obcas a to velice malo si zakourim marihuanu, je to relax asi denne si jednou potahnu šluka. Vic ani nepotrebuji. Staci jen pro relax. Jinak jsem v pohode zadne osych provlemy ani alkoholove nedistatky nepocituji a ani nad alkoholem nepremyslim. Muj dotaz je na kombinaci antibusz s tim ze teda zlehka dam toho šluka. Je tady nejake riziko teto kombinace? Na netu se toho presne moc nepise. Dekuji.R.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
zcela rizikovou interakci nelze úplně vyloučit, protože každý člověk může individuálně reagovat na tuto kombinaci léku a drogy. Můžete být bez obtíží, ale raději zde zmiňuji možné komplikace při současném užívání obou látek.
Marihuana a antabus ovlivňují hladiny dopaminu v mozku a mohou způsobovat duševní i fyzické potíže. Uvádí se, že při užívání antabusu a marihuany může dojít k snížení motorických reflexů ( obě jsou látky jsou tlumivějšího charakteru), závratím a nevolnosti. Při kombinaci malého až středního množství marihuany s antabusem se mohou objevit poruchy spánku. Kromě toho konzumace trávy může způsobit i nežádoucí výsledky, např. zvýšit úzkosti a deprese, což se může projevit i větší podrážděností.
No a neodpustím si apelovat, abyste jednu závislost nevyměnil za druhou. Původně jste asi alkohol také užíval jen jako relax a nyní je situace taková, že užíváte antabus. Obě látky mohou přinést pohodu, ale po nějaké době se z toho stane nepohoda.
Zkuste o tom přemýšlet, ale rozhodnutí, jak s tím naložit, je jen na Vás.
HS