opiáty
xxxxxx
Dobrý den,nacházím se v situaci kdy chodím už pět let s přítelem, který je zavislý na opiátech.Nyní se snažíme s tím něco dělat.Má volat do adiktologické ambulance a začít docházet na léčení.Ráda bych mu pomáhala ale je pro mě těžké že když přestává chová se jinak a odtažitě.Jak se mohu psychicky připravit na změny v našich životech?Dále bych ráda věděla jak to zvládnout abych se fakt nezbláznila.Je na mě vyvíjen extrémní tlak z jeho strany kdy poťrebuje půjčovat peníze a já mu nechci půjčit na drogy.Jak si mám nastavit své hranice?Vím že to jsou asi blbé otázky ktere jsou subjektivní ale budu ráda za jakoukoliv odpověd

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
asi by bylo rozumné, abyste se i Vy sama obrátila na pomoc, protože jak sama vidíte, otázek v tomto směru máte plno a určitě mít ještě budete.
Doporučuji využít služeb pro rodinné příslušníky, které adiktologické služby také poskytují. Nejenom, že si doplníte informace, ale také můžete průběžně konzultovat vhodné kroky, poradit se, jak vhodně komunikovat, jaká doma nastavit pravidla, co dělat, když nebudou dodržována, jak vhodně motivovat, pomáhat účinně a pro Vás bezpečně. Také můžete mít prostor sama pro sebe, kde o tom všem můžete otevřeně hovořit, čerpat podporu, protože to není jistě jednoduché.
Pokud jste z Prahy, můžete se odkázat na naši Poradnu pro rodinu, poskytujeme bezplatné a nezávazné služby, stačí se jen předem objednat. Můžete využít jak individuální poradenství, tak individuální terapii, či skupinovou terapii pro partnery uživatelů. Jak Vám to zní?
Více informací o poradně a poskytovaných službách, viz odkaz níže.
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pondělí
9 - 19
Úterý - čtvrtek
9 - 17
Pátek
9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Mějte se zatím hezky, klidně ještě napište, pokud se budete potřebovat na něco doptat.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová