Trittico a drogy
Nemám jméno
Dobrý den,
po roce bez léků mi bylo nově nasazeno Trittico (kvuli nočním můrám a úzkosti), beru 300mg na noc, a zajímá mě kombinace s drogami všeobecně..mám adhd, takže mít alespoň občas pozornost a soustředění na věci co dělám a dotáhnout věci do konce je fajn , jenže jsem opatrný kvůli již zmiňovanému tritticu. Čas od času (před lety jednou do měsíce, nyní tak třikrát do roka) si dám perník, občas si zahulím. Můj dotaz zní: Jelikož se nemají ty prášky naráz vysadit, je lepší, když si chci po delší době dát o víkendu pár čar, několik dní před “jízdou” ubírat v dávkování trittica, nebo ho prostě v ty dny (cca 2-3dny) jednoduše nevzít a pak pokračovat dál 300mg na noc? Nebo brát bez přestávky? Z toho bych měl asi obavy. Nemusíte mi psát, že bych neměl perník vůbec, to víme zřejmě všichni tady, jen když už, tak jak to udělat co možná nejbezpečněji prosím? A jak je na tom třeba taková extáze/LSD/ketamin apod. Je to bezpečnější než alkohol, ten mě moc nebaví a ohledně této kombinace všude vidím varování. Díky a hezký den

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
rozhodně Vám nelze doporučit kombinovat trazodon (navíc v nejvyšší dávce) s užíváním jakýchkoli návykových látek, ale předně s pervitinem. Kombinace může být potenciálně až fatální následky při vzniku serotoninového syndromu.
Přesně jak píšete, není dobré vysadit naráz trazodon. Pokud jde tedy o bezpečnost kombinace s návykovými látkami, tak nejbezpečnější je nekombinovat.
Pokud jde o dotaz ve skryté poznámce, pak léčiva ADHD jsou většinou stimulačního charakteru, u kterých se využívá paradoxní reakce - uklidnění jedince. A samozřejmě ani tato léčiva není vhodné ani bezpečné kombinovat s návykovými látkami.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec