Těhotenství
Sadra
Dobrý den chci se zeptat 10 let jsem závislá na pervitinu,a před 4mesicema sem poprvé otěhotněla. Snížila jsem dávky, ale chtěla bych přestat úplně,a bojím se abych neublížila dítěti. Mohli by jste mi prosím poradit? Bojím se také abstraktů. Nechci to nikde hlásit a podobně, existuje třeba nějaký lék? Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Sandro,
díky moc za Váš dotaz. Skvělé, jak zodpovědně k těhotenství přistupujete a ráda byste vysnížila na nulu.
Nejrizikovější období, tedy první trimestr, máte za sebou. Druhý trimestr je opravdu nejvhodnějším obdobím pro úplné vysazení, ale určitě bych Vám doporučila, abyste se o to pokusila s odbornou podporou v zádech. Pokud nejste v kontaktu z některým z léčebných zařízení, zkuste se obrátit na nejbližší kontaktní centrum a požádat je o pomoc, nebojte, informace které jim sdělíte, zůstanou jen mezi Vámi a nebudou předány dál.
Nejbližší kontaktní centrum si můžete vyhledat zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci
S léky je to v těhotenství složité, určitě ale nedoporučuji experimentovat na vlastní triko. Součástí týmů léčebných služeb bývá i psychiatr, který se dobře orientuje v oblasti návykových látek a bylo by možné s ním probrat případnou medikaci, pokud by Vám abstinence způsobovala potíže.
Pokud byste měla dobře dostupnou Prahu, mohla bych Vás také odkázat na Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. To vede Ilona Preslová, která již řadu let poskytuje podporu těhotným ženám a rodičům s drogovou zkušeností. Je to místo, kde se dá zcela otevřeně mluvit o tom, jak se máte, z čeho máte obavy, na co se naopak těšíte atd.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Více o těhotenství a užívání se dočtete například zde:
http://www.mamaadrogy.cz/pro-rodice-uzivatele/jsem-tehotna-a-beru.html
Tak snad jsem Vám pomohla Vaši otázku alespoň částečně zodpovědět. Pokud bychom Vám mohli ještě jakkoliv pomoci, napište, budu ráda!
Držím palce, ať si těhotenství užíváte v co největším klidu.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná