Rivotril
Manny
Dobrý den užívám Rivotril už dlouho zvládla sem i přestat ale opět zase beru mám knemu cipralex. Na Rivotrilu cítím ze je moje tělo už závisle mám 0,5 a beru půlku dopoledne a půlku odpoledne hlavně mám problémy v intimním životě a co jsem četla Rivotril se nemá užívat dlouhodobě, bohužel moje psychiatrická mi napsala ze si mám najít nekoho jiného nemám čas kni jezdit je daleko a ze mi léky muže psat obvodní lékař, to problém není ale chtěla bych přejít na jiný lék než je Rivotril vasto mě bolí hlava spátne se mi dýchá a přijde mi ze už nezabírá jen ze je tělo potřebuje, prosím o nějaký názor nebo pomoc děkuji Monika

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Moniko,
máte pravdu v tom, že by se Rivotril neměl užívat dlouhodobě z důvodu vytvoření si závislosti na něm a následně obtížnějšímu vysazování, které se projevuje od menších abstinenčních příznaků ( svalové napětí, poruchy spánku atd.) až po možné epileptické stavy a další stavy ohrožující životní funkce. Pokud byste zvažovala vysazení a přechod na jinou nenávykovou medikaci, tak bych doporučovala vždy pod lékařským dohledem. Někteří lékaři jsou ochotni vysazovat ambulantně, někdy je nutná hospitalizace vzhledem k možným komplikacím. Bylo by dobré se s paní psychiatrou domluvit na případné zprávě, doporučení do dalšího zdravotního zařízení. Přechodně Vám může psát medikaci i Váš obvodní lékař, pokud k tomu bude ochoten. Zvažte vzhledem k svému zdravotnímu stavu a schopnosti zvládat vysazení a změnu medikace, zda byste to zvládla ambulantně nebo raději si zařídila nástup na detoxifikaci. Vždy je však dobré využít odborné zařízení, kde vedle farmakoterapie můžete využít i psychologické poradenství.
Pokud budete potřebovat se na něco doptat nebo odkaz na odborná zařízení v místě bydliště, neváhejte napsat znovu.
Za Drogovou poradnu HS