Pervitin
Anela
Dobrý večer ,moje dcera začala užívat nitrožilně pervitin ,dopadlo to vše tak ,že mi nechala syna ,kterého mám už v péči a ona je na ulici ..
Jsme v kontaktu snažím se pomoc,ale ona nechce ,jen samé lži
Už je i trestana a hrozí jí odnětí svobody na 3 roky ,je v podmínce
Chci aby se vrátila ke svému synovi a mě se vrátila dcera ,jsem už bezradná a nevím jak dál a jak ji vůbec pomoc

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Anelo,
moc díky za Váš dotaz.
Opravdu věřím, že Vaše situace musí být velmi těžká! Přesvědčit závislého ke změně, je velmi těžký úkol, pokud on sám nechce. Každý má svůj "bod zlomu" někde jinde, bohužel ani rodičovství nemusí být tím pravým impulzem.
Napadá mne, zda jste v kontaktu s některou z adiktologických služeb. Ty nabízejí podporu i rodinám a blízkým lidí se závislostí. Lze s nimi mluvit o tom, v jaké situaci se nacházíte, jak dceři pomoci, co funguje, co se naopak třeba míjí účinkem. Některá zařízení nabízejí i skupiny pro blízké, kde je prostor sdílet společně zkušenosti, postřehy atd.
Pokud je pro Vás dobře dostupná Praha, můžete se obrátit na Poradnu pro rodinu SANANIM. Jestli máte Prahu z ruky, zkuste se s nimi spojit telefonicky, určitě Vám doporučí službu ve Vaší blízkosti.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Žitná 1574/51, Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Vaší dceři můžete nabídnout možnost promluvit si o tom, v jaké situaci se nachází, i o problémech které ji dohání (trestní věci) na místě, kde jí nikdo nebude soudit a kde jí naopak mohou s jejími problémy pomoci. Přímo závislým rodičům pomáhá Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
Přeji hodně sil a držím palce!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná