Spánek
Hilda
Dobrý den,
mám problém už jen v tom že pervitin užívám pod dobu tří měsíců každý den, 1-3 čáry denně, někdy si dám i 4. De o to že při takovým množství i když jsou ty čáry malé usnu a spím několik hodin. Usnuti si nepamatuji vůbec, nevím nic ani jak jsem usla a u čeho jsem usla, někdy se mi stává že usínám i při běžné činnosti.
Chtěla bych se proto zeptat co je špatně? Vím že nejlepší by bylo prestav s užíváním, ale vliv okolí je velký a těžko se tomu odolává a doma zavřená taky nevydržím být dlouho.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Hildo,
píšete, že užíváte denně 1-3krát, někdy i 4krát. Nepíšete nic o tom, kolik toho v celku naspíte, co v době, kdy jste vzhůru děláte, jestli odpočíváte, jíte, pijete, jak regenerujete. Mohu se tedy jen domnívat, že spánku moc nedáte. Opakovaně se přes den dokrmujete dávkami pervitinu, nespíte i několik dní v kuse a nakonec i přes další dávky usnete. Pokud užíváte takto intenzivně, musí být vaše tělo i mozek obrovsky vyčerpané. Tělo i mysl jedou po celou na plný výkon a po nějaké době prostě odpadnou a vzdají to. Vy usnete, možná i na více hodin, než byste čekala, trochu zregenerujete a pak znovu to celé do kola. Je to tak? Chápu to dobře?
Pokud chcete předejít takovému odpadání za běžných činností, bylo by potřeba si věci trochu víc plánovat. A hlavně si mezi takto intenzivním užíváním naplánovat dostatečně dlouhé pauzy na odpočinek a regeneraci. Mladé tělo i mozek vydrží hodně. Přesto se vám stává, že usínáte i za běžných činností. To je jasné znamení, že je tělo a mysl unavená a potřebují oddych. Po každém užití je dobré si prostě odpočinout. Pokud někdo užije v pátek a prokalí celou noc, je dobré, aby si dopřál zbytek víkendu klid a odpočinek. Jinak se vystavuje riziku, že zkolabuje ... možná né hned, ale časem určitě. Pokud nezkolabuje fyzicky, může se stát, že vypoví službu mozek ... člověk začne vnímat - slyšet, vidět věci, které jiní nevidí a neslyší, chápat věci jinak než lidé kolem ... přidá se paranoia, bludy a následuje toxická psychoza. Prostě se člověk zblázní. Pervitin je přeci jen silně neurotoxická droga. A v lepším případě tohle zbláznění po vysazení drogy a už se nevrátí. V těch horších případech neodezní ani po vyprchání účinků, případně se s dalším užitím stavy vrací.
Ano, máte pravdu ... dobré by bylo změnit prostředí a přestat užívat. Lidé, mezi kterými se pohybujete, můžou na začátku působit akčně, plni sil a energie, dojmem, že si umí život užívat. Ale je to jen chemicky vyvolaný pocit, na začátku stojí pár korun a dostanete co potřebujete během pár vteřin. Ostatní lidé se musí pro takový pocit sakra snažit ... je to dřina, ale o to delší dobu ten dobrý pocit vydrží. Ten pervitinový vyprchá a co pak?
Pokud nejste schopná změnit prostředí, neuvažujete o změně, zkuste se o sebe alespoň co nejlépe starat a plánujte si čas na odpočinek a regeneraci. A tím myslím spánek v rozsahu alespoň 7 hodin denně. Doplňte vitamíny, jídlo, pití. Nezapomínejte na rodinu, nedrogové přátele, koníčky, školu a práci. Zkuste s nimi neztratit kontakt. A sama pro sebe si dejte jasné hranice, podle kterých poznáte, že už jsou věci v nepořádku, někde, kde být nechcete. Pak už není nic jednoduššího než vyhledat pomoc. Pokud byste stála o kontakty, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná.
S pozdravem a přáním, abyste na sebe dávala pozor,
Gabriela Minařík.