Tramal/pernik
Angie
Dobrý den. Něco o sobě, je mi 33, mám přítele, miminko.. jsem zdr sestra která dlouho ujizdela na pervitinu. A ritalinu. Nebrala jsem kontinuálně ale to tak u stimulantů bývá.. jelikož třetí čtvrtý den na ritalinu je že mě troska a ne ta "nejhodnější sestřička na oddělení" užívám už pravidelně po "jízdě" večer 1 mg haloperidolu, 20 mg diazepamu a ráno to podpořím tramalem. Často SC ci im injekci. Jsou to tři týdny, co jsem neměla ritalinu ani pervitin. Ale beru tramal. Jen jednu 200 mg tabletu ráno. A je mi skvěle. Nemám chutě, problémy se spánkem, mám vyrovnanou náladu a cítím se "čistě." Může tramadol pomocí krátkodobé? Diazepam ani haloperidol neužívám jen ten tramal. Dokonce jsem týden bez cigaret a bez alkoholu. Nepila jsem moc, ale trocha vína vždy přišla vhod. Nezvládnu nic nebrat. Tramal mě jako opioid překvapil svým antidepresivním nabuzujicim účinkem. Brala bych třeba měsíc pak ho vysadila pomalu.. on je fakt zázrak. Mám chuť žít. Jíst. Milovat. Pracovat..

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Angie,
díky moc za Váš dotaz a za otevřenost.
Zmiňujete, že nezvládáte nic nebrat, to mi přijde jako zásadní sdělení...to, jestli přechod od jedné látky k jiné, Vám může krátkodobě pomoci, asi není ta nejdůležitější otázka, spíš mě napadá, co potom....i tramal má závislostní potenciál a může Vás překvapit nepříjemný stavy při jeho vysazování. Ty pak můžete mít tendenci překrývat další látkou a jsme v začarovaném kruhu.
Se závislostí nebo experimentováním s různými látkami u zdravotních sester se potkáváme v léčbě závislostí poměrně často, je to dáno nejen snadnějším přístupem k lékům, ale i náročností povolání. U Vás mne napadá, že může hrát roli i práce v kombinaci s péčí o miminko, které zmiňujete. To může být sakra náročná kombinace.
Moc bych Vám doporučovala dále neexperimentovat a vyhledat odborníka, se kterým by bylo možné se podívat hlouběji na Vaši celkovou situaci a případně hledat cesty, jak mít chuť žít, jíst, milovat a pracovat bez hazardování s psychickým i fyzickým zdravím. V rámci adiktologických ambulancí bývá součástí týmu kromě terapeutů a adiktologů také psychiatr, který se v oblasti užívání návykových látek dobře orientuje a je možné s ním otevřeně, bez obav a bez obalu, mluvit o tom co se děje, jaké látky užíváte, co Vám tyto látky dávají, proč nejde být čistá atd. Kombinace léků, alkoholu a pervitinu je opravdu třaskavou směsí, která by mohla co chvíli explodovat...buďte na sebe tedy prosím opatrná a zkuste se obrátit na odborníky. I s ohledem na Vaše povolání a roli matky, které znamenají velkou zátěž a zodpovědnost.
V Mapě pomoci je možné vyhledat nejbližší adiktologickou ambulanci či psychiatrickou ordinaci dle místa bydliště: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pokud byste si nevěděla rady s výběrem, napište nám Vaše nejbližší větší město a my Vám vhodnou službu rádi doporučíme.
Nezmiňujete, jak se Vám daří skloubit péči o miminko, práci, rodinný život. Jakou roli v tom všem může hrát právě užívání. Kdybyste měla chuť se s někým o těchto tématech pobavit, mohla bych Vám doporučit Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. To vede paní Ilona Preslová, která již řadu let poskytuje podporu rodičům se zkušeností s užíváním návykových látek.
Více zde:
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Buďte na sebe prosím opatrná.
Přeji vše dobré!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná