schyzofrenie
Roman
Dobrý den, zajímá mne taková docela důležitá věc. Se schyzofrenií se musí člověk narodit že? Nebo nemusí a podle genetické výbavy je člověk jen náchylnější pro její vznik užíváním různých návykových látek,jestli je to tak, tak se chci zeptat, které návykové látky mají největší potenciál na vznik schyzofrenie nebo její úplný rozvoj je to alkohol nebo stimulanty jako např pervitin ? Nebo která látka je pro at už rozvoj či vznik nejrizikovější ? Myslím tím všechny látky, at už halucinogeny,opiáty,stimulanty apod.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
toto téma je asi na delší debatu, ale napíšu, alespoň zkráceně, že příčinou schizofrenie mohou být i genetické predispozice, kdy se v rodině v přímější linii (rodiče, sourozenci rodičů, prarodiče apod.) objevil již někdo s tímto onemocněním nebo během těhotenství matka zneužívala nějaké léky či jiné závislosti či jiné zátěžové záležitosti. A máte i pravdu v druhé otázce, že člověk se svou genetickou výbavou může být náchylnější k tomuto onemocnění a může se objevit jako důsledek užívání drog. Z drog jsou pro toto onemocnění rizikovými stimulancia- kokain a amfetaminy, THC, a do určité míry v kombinaci i s drogami alkohol.
Jinak i další informace se můžete dozvědět na stránkách drogové poradny v levém sloupci, zde dávám odkaz:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Snad tato odpověď postačuje. Jinak se můžete znovu na nás obrátit s dalšími dotazy.
Za drogovou poradnu HS