Benzo
Tom
Dobrý den,užívám asi přes rok rivotril 1mg a už občas musím navyšovat,zkoušel jsem několikrát vysadit i v nemocnici,nešlo vydržet ambulantka dala zpět.Jsem ted ve stavech zmatenosti, nesoustředěnosti myšlenkách na sebevraždu.Mám silné bolesti,brnění těla k tomu mám mirtazapin lyricu 450mg paroxetin.Jaké by jste navrhovali řešení,jednou mě to v nemocnici ve Svitavech vysadili naráz a nemohl jsem mluvit a v křeči seděl a nemohl si ani lehnout.Nemohu už vydržet bolesti silné, po přechozené borelióze.Nejsem schopný životní situací přežít už na tom natož vysazení.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Tome,
děkuji vám za dotaz. Bohužel pro vás ale nemám žádnou radu nebo doporučení, o kterém byste nevěděl. Píšete, že si neví rady ani vaši ošetřující lékaři. A já nevím v tuto chvíli dostatek informací, ani nejsem odborností lékař. Pro zhodnocení postupu je potřeba jistě vědět vše o vašich pokusech o vysazení, vašem zdravotním stavu atd, vše o užívaných lécích a jejich dávkách.
Lékaři v podobných případech vyhodnocují situaci velmi individuálně a v průběhu léčby, resp. vysazování, není výjimkou ani změna rychlosti vysazování ani změna medikace. Záleží v prvě řadě na tom, jak budete na změny reagovat. Vy jste ten, na kom celý proces stojí a kdo musí jednolivé změny odsouhlasit. Na straně druhé jsou vzdělání, zkušenosti a doporučení lékaře. Obecně je ale jasné, že vysazování/detox, není nic, co by bylo příjemné. S určitou mírou diskmfortu je třeba počítat. Pomoci ale může třeba i vědomí toho, že jste v rukou odborníků, kde je změna medikace možná téměř okamžitě, kteří mají s podobnými případy zkušenost, a navíc ve společnosti dalších lidí, kteří jsou v obdobné situaci.
Doporučení z naší strany je tedy: narovinu projednat svou situaci s lékařem, ke kterému máte důvěru (se všemi podrobnostmi, dávkováním, předchozími zkušenosti s vysazováním atd.), zkusit udělat předběžný plán toho, co se bude dít, vysazovat pod dohledem na detoxu, nikoli ambulantně, a dopředu se připravit na možné potíže (i na ty související s vaším zdravotním stavem - zmiňujete bolesti jako následek boreliózy?). Detoxů je v republice více, není nutné nastupovat na ten, kde jste byl nespokojený, ale můžete zkusit i jiný.
Snad alespoň takto.
S pozdravem a přáním, aby bylo brzo lépe,
Gabriela Minařík.