Kokain tyden po ovulaci- tehotna
Eliska
Dobry den, mam dotaz, ktery mi neni moc prijemny, ale stalo se.
Obcas si dam na party kokain, ne moc, ne casto. Mozna jednou-dvakrat za mesic dva. Dohromady treba 1/4 g za noc.
Ted se mi bohuzel stalo, ze jsem mela v patek ovulaci, tyden na to v patek jsem si trosku dala a par dni na to jsem zjistila, ze jsem tehotna.
Takze jsem si vzala tyden po tom, co jsem otehotnela. Vim, ze v turo chvili jeste plod neni napojeny na matku, ale je tam nejake realne riziko, ze by to uz i ty bunky, co tam vznikaji, mohly byt nejak poskozene?
Ted uz se niceho samozrejme ani nedotknu :) k zivotu to nepotrebuju.
Moc Vam dekuju. E.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Eliško,
a děkuju moc za dotaz.
Málokdy bývá těhotenství odhalené v takto ranných stádiích. Nezřídka se stává, že žena ani nezjistí, že je těhotná a v případě, že se něco při vývoji pokazí, jednoduše odmenstruuje (možná v trochu jiném termínu než je zvyklá a krev má trochu jinou barvu). Pokud dojde k nějaké poruše ve vývoji v takhle ranném stádiu, většinou je natolik fatální, že těhotenství skončí.
Nemá cenu přemýšlet teď o tom, jestli se něco stalo nebo jestli jste něco provedla a udělala špatně. Stres nikomu nepomůže. Je mnohem pravděpodobnější, že je vše zcela v pořádku a těhotenství bude normálně pokračovat. A abyste s jistotou věděla, co se děje, je na místě ozvat se gynekologovi a domluvit se s ním na termínu kontroly. To je celé.
Sama se o sebe dobře starejte a zbytečně si nedělejte výčitky! Řada našich klientek se o svém těhotenství dozví až v mnohem pozdějším stadiu a i tak dítě v pořádku donosí. Tím nechci říct, že užívat v době těhotenství nebo před je v pořádku, to samozřejmě není. Ale ráda bych z vás sejmula pocit viny. Prostě jste užila kokain, ale od momentu, kdy víte, že jste těhotná, neužíváte ... a to je dobře! Jen tak dál!
Naše organizace se věnuje i pomoci maminkám, které užívají nebo užívali. Kdyby vás takové informace zajímaly, podívejte se na stránky www.mamaadrogy.cz.
Budu ráda, když se ozvete, jak dopadl ultrazvuk a dáte vědět, jak se daří.
S přáním, aby bylo vše v pořádku,
Gabriela Minařík.