Recidiva
Piker
Dobrý den, užíval jsem pervitin nosem 3 roky. Byl jsem na 3 měsíční léčbě a po léčbě jsem abstinoval přes 6 měsíců. 10.září jsem měl recidivu. Přejel jsem se tak moc, že ani nevím jak k tomu došlo. Za těch 18 dní jsem užil 12 krát. Ten absťák není tak silný jako, když jsem šel na léčbu, ale citim, že kdybych jel ještě týden,dva tak by mě to tak moc rozjelo, že by ty abstaky byly stejné jako před léčbou. Chci se zeptat. Dá se závislost na pervitinu, překonat v domacich podmínkách? Případně nějaké rady?

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Pikere,
díky za Váš dotaz!
Překonat závislost na pervitinu v domácích podmínkách jde, ale ne každému se to podaří. Máte za sebou léčbu - něco Vás určitě vedlo k tomu do léčby nastoupit a nezůstávat na snahu abstinovat sám. Asi by bylo fajn se podívat, co se po půlroce abstinence stalo, že jste si znova dal, a to ne jednou, ale opakovaně. První, co mne napadá je spojit se se zařízením, ve kterém jste léčbu absolvoval. Věřím, že Vás vyslechnou a pomohou nastavit další plán, který by zamezil ještě většímu rozjetí se.
Pokud byste se z jakéhokoliv důvodu nechtěl obracet na léčebné zařízení, kterým jste prošel, zkuste vyhledat nejbližší adiktologickou ambulanci. Například zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Věřím, že jste v průběhu léčby slyšel nespočet rad, jak se recidivě vyvarovat (vytvořit si krizový plán v případě chutí, vyhýbat se rizikový místům a lidem, zpřetrhat kontakty s lidmi, kteří jsou rizikoví, jako např. vymazat čísla, změnit si tel.číslo apod.). Z nějakého důvodu se to nyní nezdařilo a myslím, že by bylo dobré prozkoumat, co bylo tím kamenem úrazu. A než se snažit svépomocí, která je dost nejistá, bylo by myslím fajn se obrátit na odborníky.
Držím palce a přeji, ať se Vám podaří recidivu zastavit!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná