praská žíla

Tom

Dobrý den, jak velký problém je praská žíla? nestalo se mi to, jsem jen zvědavý. Jak se to pozná? Obnoví se? Co hrozí a jak se po jejím prasknutí (kormě samozřejmého navštívení doktora) zachovat? ledovat? použít heparoid? díky , nikde se mi nepodařilo najít dostatečné info.

Odpověděl: Nikol Spůrová

Dobrý den, Tome,

díky za Váš dotaz. Prasklá, propíchnutá žíla či aplikace mimo žílu se může obejít bez komplikací, ale také může způsobit i závažné zdravotní komplikace. Vždy záleží na celkovém zdravotním stavu jedince, způsobu aplikace, kvality drog a dalších okolnostech.
Všechny tyto komplikace mají podobné příznaky. V akutní fázi se do okolí „rozlévá krev" a často je místo bolestivé. V pozdější fázi se může objevit otok, zarudnutí, modřiny, bolesti. Mohou se vyskytnout i další doprovodné komplikace, př. zimnice, třesavka, zvýšená teplota a jiné.

Léčba by měla být zahájena ihned. V první chvíli může postačit studený obklad, klid a místo sledovat. Pokud se přidají další komplikace v místě aplikace př. modřiny, otok, bolest a zarudnutí je vhodné aplikovat protizánětlivé masti (Ibalgin duo effect nebo Heparoid). Jestliže se objeví další komplikace zimnice, třes, zvýšená teplota a zánět se bude rozšiřovat, určitě je důležité vyhledat lékařskou pomoc a nasadit antibiotickou léčbu.

Je fajn těmto komplikacím předcházet.

Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete.

S pozdravem,
Nikol Spůrová