Kokain a alkohol v těhotenství
Zuzka
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat jak velký dopad může mít na plod v 1. mesici tehotenstvi uziti kokainu alkoholu a cigaret?
O mem tehotenstvi jsem v tu dobu vubec nevedela a jedna se o dva takove vecery, kde jsem k temto drogam prisla do styku.
Po zjisteni tehotenstvi jsem samozrejme okamzite prestala kourit (drogy a alkohol jsou pro me automaticky tabu).
Tehotenstvi planovane nebylo, naopak mi bylo u gynekologa opakovano, ze mam mizivou moznost jednou otehotnet a pokud budu miminko chtit budu s tim mit velke problemy.
Ted mam z mych vecirku velke vycitky..
Predem dekuji za odpoved
Hezky den

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Zuzko,
díky moc za dotaz. Úplně rozumím Vašim obavám, ale myslím, že můžete být klidná. První měsíc těhotenství je takovým zátěžovým testem. V prvních cca 3 týdnech se má situace tak, že užití návykových látek buď znemožní samotné zahnízdění vajíčka a těhotenství samovolně skončí nebo k zahnízdění dojde a embryo se dále vyvíjí, bez dalších následků. Takový jednorázový úlet by tedy neměl mít na další vývoj vliv. Jak píšete, s užíváním nemáte v plánu dále pokračovat, což je skvělé, na gynekologii chodíte, takže vše je tak jak má být :-)
Držím palce a přeji klidné a pohodové dny!
Za Drogocou poradnu zdraví
Andula Novotná