Závislý manžel
XOXO
Krásný den. Minulý týden jsem měla podezření, teď už je to jistota. Manžel je závislý a navyšuje dluhy. Chce s tím přestat. Ovšem stejná situace byla před 3 lety a zase se opakuje. Máme zázemí, práci, finančně to zvládáme,přesto na úkor rodiny užívá a tvrdí "že mu je dobře". Prosím, poraďte, nevím, jestli dát ještě šanci nebo žít v manželství, kde už není důvěra, jistota. Máme dceru 4 roky. Manžel samozřejmě prosí o odpuštění, ale já mám prázdno... prosím, poraďte jen ze své zkušenosti s klienty. Děkuji mnohokrát

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den.
Děkuji vám za váš dotaz i upřímnost a otevřenost, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Píšete, že s tím manžel chce přestat. Mluvil i o konkrétních krocích? Věřím, že je sám přesvědčený o tom, že chce přestat brát, ale občas od myšlenky k samostatné aktivitě to trvá delší čas. Nevím, jak tuto situaci řešil před třemi lety, ale zřejmě bych očekávala, že bude vyhledávat odbornou pomoc. Vzhledem k tomu, že se situace opakuje a co mi přijde více alarmující sdělení " že mu je dobře". To pak může být obtížné najít motivaci k abstinenci. Jeho motivace k léčbě je však zásadní, bez toho se nic nezmění. Vždycky to tedy nakonec bude o jeho vůli a jeho rozhodnutí.
Pro Vás je pak důležité se postarat o své a dceřino bezpečí, a nastavit pravidla tak, abyste byla pokud možno v klidu a partnerův život neřídil život Váš. Samosebou nejspíš nezajistíte úplně všechny možné rizikové situace. Důležité je si však říci, co pro Vás je ještě přijatelné a co už ne. Někdy je obtížné udělat rozhodnutí sama pro sebe. Můžete však využít odbornou pomoc v zařízeních pro osoby blízké uživatelům návykových látek. Zde si můžete srovnat své myšlenky, mluvit o všem otevřeně a získat informace o možnostech pro sebe i manžela. Na konzultaci můžete přijít sama, ale dá se domluvit i společná návštěva s manželem, pokud projeví zájem.
Doporučuji Vám zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatnou podporu a poradenské konzultace partnerům uživatelů návykových látek a domluvit si termín Vaší návštěvy.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat do naší specializované Poradny pro rodiče, partnery a osoby blízké:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Jinak napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné služby v dosahu, kterých lze využít i anonymně, obratem pošleme.
Budu ráda, když mi napíšete, jak se situace vyvíjí.
S pozdravem a přáním hodně sil a trpělivosti.
HS