Dotaz
killaz
Dobry den. Chtěl bych se zeptat .bral jsem perník nějakou dobu.necelej rok ale ve větším množství,hodně jsem se na nej sekal apd.se závislosti problém nemám.mám to za sebou.ale cely noci jsem trávil na telefonu a twd jsem když klidnej a koukám na jedno místo cítím takový tiky v obličeji,tlačí mě to mezi očima ,cítím na sobě divny pohledy a těžký hrudnik.je to už rok co neberu s stejně to na sobě cítím ,pomohli by jste mi s co s tiim?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Kullazi,
a díky za dotaz.
V podobných situacích doporučuji zajít za odborníkem, ideálně praktikem, psychiatrem nebo neurologem, nejlépe za takovým, kterému důvěřujete, nebo alespoň takovým, který má zkušenosti se závislostmi, a vše popravdě říct. Domluvit a zajistit si odborné vyšetření, které ukáže, jestli je vše v pořádku.
Často už samotné popovídání člověku uleví. Nejhorší je se v tomto směru sám sledovat a dokola se soustředit na potíže, které se tím někdy jen zhoršují. Jistota, že je vše v pořádku, nebo alespoň informace, co se to vlastně děje, mohou člověka uklidnit a od řady příznaků pomoci.
To, co popisujete, se může po vysazení stát. Často je to však řešitelné právě za pomoci lékařů. Hlavní je v tomto ohledu překonat strach a stud a celou věc řešit pokud možno co nejdříve. Čekat rok je docela na pováženou. Neodkládejte to!
Stačí to alespoň takto?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.