Zaschla krev v injekci.
Tommy
Chci se zeptat zda vadi že jsem si spolu s materiálem střelil úplně mini zaschlou krev která byla tak mini že prošla jehlou. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Tommy,
pravděpodobně se vám nic nestane, to už byste si nejspíš něčeho všiml. Netuším tedy, o jak velké jehle mluvíte, ale pokud šlo o jednorázovou inzulinku, pak nejspíš bude vše v pořádku a neumřete.
Nicméně injekční aplikace je tou nejrizikovější. Jestli jste si aplikoval zaschlou krev, znamená to, že nedodržujete zásady bezpečné aplikace. A věřte, že drobná sraženina je jen jedno z možných rizik. Mezi další patří záněty v místě vpichu, poničení žilního systému, rozpíchání žilních chlopní, záněty žil, abscesy, různé další infekce, které můžete do systému zanést, ale také krví přenosné nemoci v případě sdílení nádobíčka atd.
Pokud užíváte injekčně, předpokládám, že jste v kontaktu s nějakým terénním výměnným programem nebo nízkoprahovým kontaktním centrem. V takových místech jsou schopní s vámi krok po kroku projít, jak si aplikujete, a poradit vám, jak se chovat co nejméně rizikově. V každém větším městě takový program najdete ... neváhejte je kontaktovat. Zásady bezpečné aplikace jsou základ jejich práce.
S pozdravem a přáním klidu,
Gabriela Minařík.