Dá se žít bez žil?
Lerrra
Žíly velkého krevního oběhu přivádějí odkysličenou krev do pravé srdeční síně, žíly odvádějící krev z plic obsahují krev okysličenou a přivádějí ji do levé srdeční síně. Zdravím, brala jsem 5 let v kuse pervitin z toho rok a půl nitrožilně, teď jsem již 2 a půl roku "bez buchny" a o něco málo kratší dobu bez perníku a vlastně i bez dalších drog úplně vč hulení a cigaret :3. To jen tak na okraj a k mému dotazu: Jak jsem psala, brala jsem sice "jenom" rok a půl iv ale zato hodně a hodně vysoký dávky (zpětně skoro nechápu jak jsem to přežila a kolikrát to bylo fakt na hraně tox. psychozy, stavy předavkovani, nečisty pernik, pul gram suchyho, jednou buchnou několikrat atd.) prostě hovado, následkem čehož se mi různě oslabily a zpřetrhaly a "zmizely" žíly. Teď po dvou a půl letech úspěšně "dorůstají" nové , posilují se , uplně vidím ten progres ale ještě to zdaleka není 100%, pořad jsou vidět jizvy atd., odhaduji že ještě tak další dva a půl roku aby byli opravdu zdravé silné a jako dřív. Hustý. Zajímá mě , DÁ SE ŽÍT BEZ ŽIL? A co to pro tělo znamená? Jak se potom chová? Znala jsem spoustu lidí kteří neměly fakt jako žádné a stejně do sebe píchaly. Jak je možné že žíly zmizí? Jak se pak obnovují?
A prostě celkově vše kolem těch žil a jejich regenerace by mě zajímalo. Děkuji mockrát :)

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Lerro,
chci ocenit, že se Vám zadařilo po několikaleté závislosti, přestat brát a začít plně abstinovat. Opravdu je dobře, že jste přes všechny rizikové situace, ve zdraví přežila. Dle popisu to bylo hodně na hraně.
Co se týká Vašeho dotazu. Bez žilního systému se žít nedá, jelikož by se Vám neprokrvovalo tělo, včetně mozku. Úkolem žilního systému je dopravit odkysličenou krev z těla zpět do srdce a odtud do plic. Četné drobné cévy, tzv. kapiláry a venuly, shromažďují použitou, odkysličenou krev z celého těla a předávají ji do žil ke zpětnému transportu do srdce.
Nebudu, zde podávat clekový anatomický výklad, to je na studium medicíny :)
Ve zkratce rozlišujeme mezi povrchovým a hlubokým žilním systémem. Povrchové žíly, které jsou v některých místech, zvláště na rukou a nohou, dobře viditelné, probíhají těsně pod kůží. Povrchový podkožní žilní systém přenáší krev z povrchu (kůže a podkoží), která se následně shromažďuje v hlubokém žilním systému. Naopak hluboké, jak název navádí, nejsou na první pohled patrné, ale jsou zásadní. Hluboké žíly obvykle probíhají paralelně s příslušnými tepnami. Tyto dva žilní systémy jsou propojeny třetím žilním systémem - perforujícími žilami (= komunikačními žilami).
To, zda jsou vidět nebo ne, není o tom, že byste neměla žílní systém. Žíly na rukou jsou dobře viditelné u osob s nepříliš velkou vrstvou podkožního tuku, ale i my ostatní žilní systém máme.
K regeneraci žil už jste udělala jeden zásadní krok a to je chronické nenarušování žilní stěny injekční aplikací. Dále se doporučuje podobně jako u jiných onemocnění zdravá strava, dostatečný pitný režim- denně nejlépe 2 litry vody, dostatečný pohyb. Posílit cévní stěny a žíly a zlepšit průtok krve může například rutin. Ten je například součástí známého léku Ascorutin. Kromě toho je dobré do jídelníčku zařadit pohanku. Doporučuje se více jíst citrusové plody obsahující dostatek vitaminu C. Můžete použít i vnější medikaci a to masti typu Heparoid, Lioton a podobné, které zlepšují stav žil vně.
Snad jsem Vám dostatečně odpověděla na dotaz. Pokud budete potřebovat něco konkrétnějšího určitě se ozvěte.
HS