ODVYKÁNÍ OD KRATOMU
matej
Dobrý den, potřeboval bych nutně pomoct. Byl jsem závislí na kratomu po dobu přibližně 2 let, dneska je to 5 den co to mám za sebou. Spojil jsem odvykání s dovolenou, protože jsem si na ní stejně nemohl vzít kratom. První dva dny byly nejhorší, šlo o obrovské křeče, nechuť k jídlu, zvracení, průjem, žádná motivace atd. Po 2 dnech se to začalo lepší a dnes se cítím o dost lépe. Dneska tedy stále přetrvavá průjem, ale bolest břicha, která byla k nevydržení je pryč. Zítra se vracím z dovolené a čeká mě 8 hodinová cesta. Bojím se že budeme muset zastavovat na každém metru s tím, že se mi chce na záchod. V záplavu emocí jsme si první den odvykání objednali kratom, protože tu je legální (není legální pouze v zemích přes které jsme projížděli a taky ho nebudeme brát sebou domů), ale i když nám druhý den přišel tak jsem ho ještě nerozdělili. Říkal jsem si že, když je to zítra 6 den a já bych si dal pouze na cestu kvůli průjmu a zvracení, tak jestli by cesta nedopadla lépe. Před cestou máme v plánu kratom vyhodit a doma žádný nemám tudíž bych si vzal pouze dávku na cestu. Vím že je to blbost, když jsem to vydržel do teď a to nejhorší mám za sebou, ale bojím se jak dopadne cesta. Myslíte, že pokud bych si dal, tak budu muset všechny abstinencí příznaky postupovat znovu? Děkuji za rychlou odpověď. Opravdu bych kratom nechtěl dát ani zítra před cestou, ale prášky proti průjmu nezabírají a já mám strach, že tu cestu nezvládnu.

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Matěji,
omlouvám se předem za pozdější odpověď. Nevím, zda je to stále pro Vás aktuální. Pokud znovu užijete kratom je pravděpodobné, že se vrátíte do kolotoče závislosti. Oceňuji, že jste zvládl abstinovat po několik dní a bylo by fajn, kdybyste vydržel i nadále. Pokud se Vám to nepodařilo právě kvůli cestě, ráda bych Vás podpořila v pokračování abstinence po návratu z dovolené. První krok jste udělal, zdravotní komplikace asi budou nadále pokračovat v řádu dní či týdnu, ale byla by škoda se znovu vracet.
V případě, že byste potřeboval v abstinenci podpořit můžete se obrátit na odbornou pomoc. SANANIM jako organizace nabízí ambulantní poradenství v oblasti závislosti. Je tedy možné se podívat na internetové stránky a vybrat si potřebnou službu. Doporučovala bych Adiktologickou ambulanci  http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Pokud nejste z Prahy, napište a můžeme Vám dát kontakt na odbornou pomoc poblíž Vašeho bydliště.
Držím palce v dalších krocích.
HS